|

اعلام ضوابط و شرایط فروش بلیت پرواز‌های اربعین

اعلام ضوابط و شرایط فروش بلیت پرواز‌های اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام ضوابط و شرایط فروش بلیت پرواز‌های اربعین خبر داد.

به گزارش مملکت ما، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازه زمانی پرواز‌های اربعین از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شده و عرضه بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی با هدف مدیریت عرضه و در دسترس بودن بلیت در طول بازه زمانی اربعین به‌صورت پلکانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بهای بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است.

یازرلو خاطرنشان کرد: بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثنای استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: همه قرارداد‌های چارتری فی مابین شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

وی ادامه داد: به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و بقیه به مسافر مسترد می‌شود همچنین از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود.

یازرلو افزود: همه بلیت‌های بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر برخط فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکت‌های هواپیمایی به این سازمان انجام‌می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان این سازمان به صورت حضوری در فرودگاه‌های کشور و دفاتر فروش یا غیرحضوری از طریق رصد سایت‌های فروش بلیت، دریافت شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان یا دریافت گزارشات نهاد‌های نظارتی نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و در صورت کشف تخلف نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی مربوطه اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

یازرلو تصریح کرد: با هر گونه نمایش، عرضه و فروش بلیت مسیر عتبات عالیات در بازه اربعین خارج از کانال‌های تعیین شده برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی به زائران توصیه کرد: هرگونه شکایت خود در خصوص عدم رعایت مراتب فوق را ضمن انعکاس به نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی که در فرودگاه‌ها مستقر خواهند شد از طریق ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر این سازمان (به آدرس caa.gov.ir) پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار