|

ارائه حسابرسی از اسناد مناقصات پیمانکاران حذف شد

ارائه حسابرسی از اسناد مناقصات پیمانکاران حذف شد

به گزارش روابط‌عمومی انجمن پیمانکاران‌ عمرانی آذربایجان‌غربی، پیرو بررسی‌ها و پیگیری‌های مکرر نمایندگان هیئت مدیره انجمن پیمانکاران‌عمرانی آذربایجان غربی ارائه حسابرسی از اسناد مناقصات پیمانکاران حذف شد.

به گزارش مملکت ما، پیرو بررسی‌ها و پیگیری‌های مکرر نمایندگان هیئت مدیره انجمن پیمانکاران‌ عمرانی آذربایجان‌غربی ارائه حسابرسی از اسناد مناقصات پیمانکاران حذف شد.
 طی جلسات مختلف و نشست سیروس‌نیک‌مرام و پیمان‌محسنی بنمایندگی از هیئت‌مدیره انجمن در جلسه‌ای به ریاست محمدی، رئیس خزانه معین استان آذربایجان‌غربی و تمامی ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌هایی که کاردکرد زیر۳۰۰ میلیون‌ ریال و یا جمع دارایی آنها زیر ۵۰۰ میلیارد ریال باشد معاف از حسابرسی بوده و فقط کافیست آخرین اظهارنامه تسلیمی را در اسناد مناقصه ارائه نمایند.
در این نشست که با حضور محمدی، رئیس خزانه معین استان آذربایجان‌غربی، نیک‌مرام و محسنی نمایندگان هیئت‌مدیره انجمن، نماینده اداره‌کل امورمالیاتی، نمایندگان دیوان محاسبات و بازرسی استان و ذی‌حسابان کلیه دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، موضوع شرایط مشمولیت حسابرسی صورت‌های مالی شرکت‌های پیمانکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که باتوجه به آئین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت‌اجرایی و تقویت حسابرسی موضوع آئین‌نامه شماره ۲۶۵۱۰ مورخ ۹اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸، شرایط مشمولیت براساس حدود و شاخص‌های ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم که در دی‌ماه هرسال منتشر می‌گردد‌ خواهد بود.
گفتنی است براساس آیین‌نامه ۲۶۵۱۰ و شاخص و حدود ماده ۲۷۲ ق م م، براساس آخرین اظهارنامه تسلیمی پیمانکار، مشمولیت برای کارکردهای بالاتر از ۳۰۰ میلیون ریال(سی میلیارد تومان) یا جمع دارایی‌های شرکت برای بالای ۵۰۰ میلیارد ریال(۵۰ میلیارد تومن) در مناقصات و عقد قراردادهای بالاتر از ده برابر حد نصاب معاملات‌(۲۱ میلیاردتومان) در سال جاری الزامی است.
همچنین در این نشست اشاره شد شرکت‌هایی که شرایط فوق را نداشته باشند از شمول مشمولیت خارج و نیازی به حسابرسی نخواهند داشت و فقط کافیست آخرین اظهارنامه تسلیمی را در اسناد مناقصه ارایه نمایند.
همچنین گفتنی است مطابق مهلت‌های قانونی تا پایان مهر ماه آخرین اظهارنامه (سال ۱۴۰۱) ملاک عمل خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار