|

طرح تفصیلی شیروان تصویب شد

طرح تفصیلی شیروان تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: طرح تفصیلی شیروان دومین شهر پرجمعیت استان امسال به تصویب رسید و ابلاغ شد.

به گزارش مملکت ما، روزبه دادجو اظهارکرد: کلیات توسعه شهر، زیرساخت ها و موارد لازم در این طرح موجود خواهد بود و قرارداد آن ۲۴ ماهه است.

وی افزود: با اجرای این طرح که در قالب پهنه‌بندی و با احصای کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تأمین کمبودها خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهت‌های مختلف خواهد بود و شهروندان ثمرات مثبت طرح را خواهند دید.

تمام شهرهای استان طرح تفصیلی دارند

وی ادامه داد: کلیه شهرهای بزرگ استان دارای طرح تفصیلی و جامع و شهرهای کوچک طرح هادی هستند، افق طرح تفصیلی بجنورد ۱۵ ساله است و سال آینده به اتمام و مجدد مطالعات آن انجام خواهد شد.

دادجو تاکید کرد: اکنون وسعت شهر بجنورد با پایان افق ۱۵ ساله به سه هزار و ۴۰۰ هکتار رسید و طرح جدید تعریف خواهد شد و بازنگری های لازم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار