کاهش هزینه صدور پروانه در یزد
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: تلاش یک ساله کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مبنی بر حذف دو نقشه جهت صدور پروانه ساختمانی به نتیجه رسید و فرآیند صدور پروانه ساخت تسهیل و تسریع شد که در نهایت منجر به کاهش هزینهها توسط ارباب رجوع میشود.
به گزارش مملکت ما، محمد مهدی نیکونژاد گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون سلسله جلسات متعددی را فی مابین شهرداری، سازمان نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری در کمیسیون تشکیل دادیم و با دعوت از کارشناسان مربوطه و در نظر گرفتن نظرات متعدد اعضای جلسه و به منظور تکریم مردم و ارباب رجوع و با هدف تسریع و تسهیل فرآیند صدور پروانه و همچنین کاهش هزینه ها به خصوص حذف دو نقشه گامهای موثر برداشته شد.
وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از تخلفات ساختمانی تفاهمنامه چهار جانبه بین ادارات دخیل در این موضوع تنظیم و در نهایت به امضا و تایید شهردار یزد، معاون عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی یزد رسید.
این عضو شورای شهر افزود: با حذف فرآیند دو نقشهای، شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با ساز و کار اندیشیده شده در این تفاهم نامه، ادارات دخیل در صدور پروانه نقشه دوم را ملاک عمل قرار میدهند.
نیکونژاد در پایان گفت: تاکنون مردم یک بار در زمان أخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه میکردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت میکردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بیاعتمادی مردم و ساخت ساختمانهای ناایمن و ناپایدار میشد و عملاً نقشه اول، کارآمدی نداشت.
انتهای پیام/
نظرات