|

افزایش ظرفیت و جبران کمبود ناوگان اتوبوسی

افزایش ظرفیت و جبران کمبود ناوگان اتوبوسی

همزمان با افزایش تقاضای سفر در مسیر‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی دستور افزایش ظرفیت و جبران کمبود ناوگان اتوبوس را داده است.

به گزارش مملکت ما، برخی مسافران از کمبود اتوبوس، لغو سفرها با اتوبوس، ایجاد بازار سیاه و افزایش  شدید قیمت بلیت خبرداده اند.

برخورد با سامانه های غیرمجاز بلیت اتوبوس 

فرزانه صادق در واکنش به تفاوت نرخ بلیت سفرهای جاده ای در تعاونی‎‌های مسافربری با برخی سامانه های غیرمجاز فروش بلیت، بر ضرورت برخورد با این سامانه ها و تثبیت نرخ مصوب بلیت این سفرها تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای خواست از هم اکنون به فکر ساماندهی سفرهای بازگشت مردم پایتخت باشد و تمهیدات لازم را برای تسهیل بازگشت هموطنان به شهرهای خود را بیاندیشد.

که در این رابطه هم وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها اعلام کرد رایزنی با وزارت نفت و صمت برای جبران کسری اتوبوس در حال انجام است و گفت: برای جبران کسری اتوبوس با وزارتخانه‌های نفت و صمت رایزنی انجام شده است‌ ضمن این‌که از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای بازگشت این مسافران از استان‌های مختلف کشور پیش‌بینی شود.

افزایش ظرفیت اتوبوس به صورت روزانه 

در همین رابطه داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: همه ظرفیت موجود در حوزه حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی بوده و علاوه بر برقراری سرویس‌های روزانه به مقاصد مختلف کشور، در صورت نیاز و متناسب با تقاضای مسافران سرویس‌های فوق‌العاده نیز دایر می‌شود.

وی افزود: همچنین به منظور افزایش ایمنی سفرها، رانندگان بیشتری در روند جابجایی مسافران به سمت مقاصد سفر پای کار آمده و با تلاش شبانه‌روزی مشغول خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر با تأکید بر این‌که مسافران بدون نگرانی و با برنامه‌ریزی سفر، می‌توانند نسبت به تهیه بلیت اینترنتی و یا حضوری اقدام کنند، گفت: وب‌سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل‌ونقل با فعال‌سازی سامانه لیست انتظار شرایطی را فراهم کرده‌اند که مسافران در صورت عدم موفقیت در تهیه بلیت، با ثبت‌نام در این سامانه از برقراری سرویس‌های جدید آگاه شده و نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مسافران می توانند هرگونه شکایت از نرخ بلیت حمل و نقل عمومی بین‌شهری را به صورت حضوری از سوی همکاران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مستقر در پایانه‌های مسافری پیگیری نمایند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ و وب سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نشانی www.141.ir پیشنهادات، نقطه‌نظرات و شکایات‌ خود را مطرح کنند.

براساس این گزارش حال امیدواریم در این شرایط تمهیدات و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت حمل‌ونقلی کشور و رسیدگی به مشکلات مسافران صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار