|

امسال، ۱۵ طرح بزرگ و عظیم در بخش پتروشیمی افتتاح می‌شود

امسال،  ۱۵ طرح بزرگ و عظیم در بخش پتروشیمی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۱۵ طرح بزرگ و عظیم در بخش پتروشیمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مملکت ما، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه تاکنون پنج طرح پتروشیمی افتتاح شده است، افزود: ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید و این طرح‌ها در استان های کم برخودار افتتاح می شوند.

معاون وزیر نفت خاطرنشان‌کرد: سرعت اجرای طرح های پتروشیمی در منطقه مکران سرعت گرفته و امید است امسال یکی از آنها به نتیجه برسد.

شاهمیرزایی بیان‌داشت: در زمینه تامین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی در پنج سال آینده به خودکفایی می رسیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت پتروشیمی، گفت: جریان واردات کالا و تجهیزات تا پنج سال آینده در این صنعت معکوس می شود و ایران تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در بحث کاتالیست ۱۱۶ سال وابستگی وجود داشت، اما در مدت سه سال این دوران را پشت سر گذاشتیم، افزود: در صنعت پتروشیمی با توانمندی‌ها توانستیم دستاوردهای زیادی را به دست بایوریم.

شاهمیرزایی ادامه‌داد: ۶۶.۵ سال از قدمت صنعت پتروشیمی در کشور می گذرد که افزون بر ۹۵ درصد دستاوردهای آن متعلق به بعد از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار