|

محصولات دانش بنیان استان آذربایجان‌غربی به فراتر از مرزها رسیده است

محصولات دانش بنیان استان آذربایجان‌غربی به فراتر از مرزها رسیده است

بنا به آمارهای منتشره، در یک سال گذشته ۵۰ محصول دانش‌بنیان شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در یک سال گذشته صادر شده که نشان از آینده درخشان این شرکت‌ها دارد.

به گزارش مملکت ما و به نقل از آمارهای پارک علم و فناوری استان، توسعه پارک علم و فناوری استان در سالیان اخیر روند رو به رشدی پیدا کرده است بطوریکه هم‌اکنون ۱۶۳ شرکت عضو پارک شده که ۴۶ شرکت نیز دانش‌بنیان هستند و این آمار نسبت به سال گذشته /۱۴۰۱/ بترتیب ۲۴ و ۳۵ درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد کارکنان نیز با ۶ درصد رشد به ۱۰۵۶ و فروش داخلی محصولات با ۷۳ درصد افزایش به ۲۹۳۹ میلیارد ریال رسیده است که در نوع خود رکوردی قابل توجه به شمار می‌رود.

شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان بخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان در یک سال اخیر در زمینه صادرات محصول نیز موفق ظاهر شده‌اند بطوریکه ۵۰ محصول به ارزش تقریبی ۳۴هزار دلار صادر شده است و آینده روشنی را نشان می‌دهد.

هرچند کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی برای توسعه زیرساخت‌ها، عدم تخصیص منابع اعتباری مالی و استانی، پایین بودن اعتبارات عمومی نسبت به میانگین کشوری، عدم امکان استفاده از معافیت‌های گمرکی و عدم اجرای کامل مفاد قانون جهش تولید دانش بنیان توسط دستگاهای اجرایی استان از مهم‌ترین چالش‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، محصولات نوآورانه و دانش بنیان واحدهای مستقر در پارک می‌تواند شرایط خوبی بخصوص برای اشتغال و روند رو به رشد درآمدهای ارزی را به همراه داشته باشد.

بی‌شک در دورانی که دنیای صنعت به سمت ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حرکت می‌کند، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در کشور در این زمینه پیشتاز بوده و با حمایت‌های پارک علم و فناوری موفقیت‌های قابل توجهی را رقم بزند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار