|

عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان به انویدیا رسید

عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان به انویدیا رسید

انویدیا به پشتوانه سلطه خود در ساخت تراشه‌های پیشرفته که به توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی کمک شایانی می‌کند، سرانجام با عبور از غول‌های فناوری آمریکا به باارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شده است.

به گزارش مملکت ما، همزمان با ادامه موج مربوط به هوش مصنوعی و رشد بی‌وقفه شرکت انویدیا، ارزش بازار این غول سازنده تراشه‌ از بزرگان فناوری جهان عبور کرد و انویدیا اکنون عنوان بارارزش‌ترین شرکت جهان را از آن خود کرده است.

به نوشته بلومبرگ، سهام این شرکت مطرح آمریکایی با رشد ۳/۴ درصدی در روز سه‌شنبه (۲۹ خرداد) به حدود ۳/۳ تریلیون دلار رسید و از این نظر، از شرکت‌های مایکروسافت و اپل عبور کرد.

پیش‌تر و در اوایل ماه جاری میلادی، ارزش بازار انویدیا برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۲ از شرکت اپل عبور کرد و این دو شرکت طی روزهای گذشته به شکل مداوم جایگاه خود را در میان باارزش‌ترین شرکت‌های جهان تغییر می‌دادند. در هفته گذشته همچنین اپل توانسته بود با سبقت از مایکروسافت، برای مدت کوتاهی عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان را به دست آورد.

این اتفاق نشان می‌دهد که هوش مصنوعی همچنان در کانون اصلی توجهات بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار دارد. انویدیا به عنوان یک از بزرگ‌ترین ذی‌نفعان این فناوری محسوب می‌شود چراکه تراشه‌های پرطرفدار این شرکت که به مراکز داده کمک می‌کند تا وظایف محاسباتی پیچیده مورد نیاز برنامه‌های هوش مصنوعی را انجام دهند، در حال حاضر بر بازار نیمه‌رساناها سلطه دارند.

تقاضا برای شتاب‌دهنده‌های H۱۰۰ انویدیا در حال افزایش است و این محصول به رشد فروش بیش از ۱۲۵ درصدی این شرکت در سال گذشته میلادی کمک کرد.

مایکروسافت نیز یکی از برندگان بزرگ عصر هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود زیرا به سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت اوپن اِی‌آی، سازنده چت جی‌پی‌تی، مشغول است.

انویدیا

و این هفته، پس از آنکه سازنده آیفون سرانجام از طرح خود برای استفاده از هوش مصنوعی رونمایی کرد، سهام اپل افزایش یافت و سرانجام سرمایه‌گذاران را راضی کرد.

صعود سریع انویدیا به قله باارزش‌ترین شرکت جهان، با رکوردشکنی همراه بوده است زیرا این شرکت یکی از معدود شرکت‌هایی است که رشد درآمد قابل توجهی از هوش مصنوعی داشته است. ارزش سهام انویدیا در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۶۰ درصد رشد داشته و این امر بیش از ۲ تریلیون دلار به ارزش بازار آن افزوده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار