|

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی در محلات

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی در محلات

استاندار مرکزی گفت:‌ بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی در محلات در حال ساخت است؛ به‌زودی در این استان برق خورشیدی تولید خواهیم کرد.

به گزارش مملکت ما، فرزاد مخلص‌الائمه  در آئین پنجاه و هفتمین سالگرد تأسیس شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: استان مرکزی از هدف‌گذاری ۱۰ هزار کیلووات برق خورشیدی، تولید ۱۶ درصد برق را متعهد شده است.

وی افزود: ناترازی برق مشکلاتی را برای صنایع ایجاد کرده که لازم است برای رفع آن به سمت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی حرکت کنیم.

استاندار مرکزی گفت: بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی در محلات در حال ساخت است، به‌زودی در این استان برق خورشیدی تولید خواهیم کرد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: کشورهای مختلف با مشکل تغییر اقلیم مواجه است که یکی از ابر مسائل جهان به شمار می‌رود زیرا بارش‌های باران از تنظیم و سامانه خارج شده و سطح سفره‌های آب زیرزمینی کاهش یافته است و این مهم مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است که دامان صنعت را گرفته و راهی جز حرکت و استفاده از بازچرخانی پساب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی اراک نماد پیوند امید، دانش و اقتدار صنعتی است، تصریح کرد: دوره تحول این واحد تولیدی مادر تخصصی آغاز شده و رشد و بالندگی آن در گرو تقویت بهره‌وری است.

استاندار مرکزی گفت: افزایش بهره‌وری به معنای فشار آوردن به نیروی انسانی فعال در کارخانه نیست بلکه لازم است با رایزنی و بازاریابی موفق هر چه بیشتر سفارش کار وارد کارخانه شود.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: بهره‌وری در حوزه تولید و صنعت مربوط به نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید در ماشین‌سازی است.

وی اظهار کرد: بازسازی و نوسازی ماشین آلات از دیگر نیازهای ماشین سازی اراک است که باید مورد توجه قرار گیرد، به صندوق ذخیره فرهنگیان هشدار می‌دهیم که در فرایند خصوصی سازی در دهه ۷۰ و ۸۰ سهامدار این شرکت شده نیز باید به وظیفه ذاتی خود در زمینه نوسازی و بازسازی ماشین آلات اقدام کند تا شاهد بهره‌وری شرکت ماشین‌سازی اراک باشیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد صنایع در این استان ۱۶ درصد آب حاصل از بازچرخانی پساب فاضلاب برای استفاده صنایع باید در استان تولید شود که تحقق این مهم همکاری تمام نهادهای اجرایی مرتبط و صنایع را نیاز دارد.

مخلص‌الائمه با اشاره به مطالبات کارگران شرکت ماشین‌سازی گفت: بخشی از این مطالبات به حق است و ما هم در جایگاه مدیریت ارشد استان در راستای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنیم و در عین حال توصیه می‌شود کارگران مطالبات خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری استان به ۴.۸، کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال، کسب رتبه سوم فضای کسب و کار و کسب رتبه سوم در مصوبات و اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی در این استان است.

ماشین‌سازی اراک گام‌های بلندی برای توسعه صنعتی کشور برداشته است

رضا سرایی مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک هم اظهار کرد: این شرکت در سال‌های اخیر با بومی‌سازی کردن تولیدات خود گام‌های بلندی در راستای توسعه صنعتی کشور به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برداشته است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۲۳۰۰ نیروی کار در ماشین‌سازی مشغول به کار هستند، افزود: این واحد تولیدی نقش مؤثری در مسیر توسعه صنعتی استان داشته و در چند سال گذشته بسیاری از تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های کشور را برای اولین بار تولید کرد که در جای خود صرفه‌جویی‌هایی ارزی بسیاری را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک تصریح کرد: تغییر مسیر این شرکت برای ورود به تکنولوژی‌های پیچیده و در این مسیر حضور و نقش نیروهای تخصصی بی‌بدیل و اثرگذار است، هم اینک تولید پروژه‌های تخصصی در شرکت در دست مطالعه است که برای اولین در کشور رخ داده و در سطح جهان تنها چند کشور از این پتانسیل برخوردار است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار