|

صادرات ۶۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان آذربایجان‌غربی

صادرات ۶۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال یک میلیون تن کالا به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که از نظر وزنی ۱۵ درصد واز نظر ارزش ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مملکت ما، محمد صادق معتمدیان افزود: این استان گمرکات فعالی دارد و گمرک پیرانشهر و بازرگان از رتبه‌های چهارم و پنجم کشوری برخوردار هستند.

وی بیان کرد: ۹۰۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای رسمی آذربایجان‌غربی انجام شده که پنج درصد افزایش داشته و در بحث ترانزیت خارجی هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق مرزهای استان ترانزیت شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۶۶۰ درصد افزایش ترانزیت از گمرکات پیرانشهر محقق شده است، اظهار کرد: از گمرکات ۹ گانه استان ۴۰ درصد در مجموع افزایش صادرات محقق شده است.

معتمدیان با بیان اینکه حداقل تردد روزانه کامیون‌ها در این استان و از مبادی رسمی یک هزار و ۷۰۰ کامیون است، ادامه داد: این موضوع در نتیجه سیاست‌های روان سازی، مدیریت متمرکز و واحد در پایانه‌ها و برگزاری منظم و شورای ساماندهی محقق شده است.

وی ادامه داد: در زمینه ورود کشنده هم با رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل و لجستیک، شاهد افزایش صادرات هستیم و سعی شده مشکلات فعالان بخش‌های مختلف در اسرع وقت برطرف شوند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با ورود سه هزار خودروی کشنده به ناوگان کشوری امسال شاهد تغییرات خوبی در بخش صادرات و رشد اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار