|

ابلاغ اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران

ابلاغ اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران

اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران پس از تایید شورای نگهبان به تصویب هیئت وزیران رسید و با امضای معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

به گزارش مملکت ما، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ هیات وزیران با موضوع «اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری‌-‌صنعتی مازندران» بر اساس نامه شماره ۸۴۲۵۵ در تاریخ سوم شهریور امسال توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد.

این اساسنامه ۲۵ ماده‌ای پیش‌تر پس از ارائه در هیئت دولت و کارگروه‌های ملی مرتبط، در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس نامه شماره ۴۳۱۸۰/۱۰۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

۲۳ مرداد امسال مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که اساسنامه این سازمان در شورای نگهبان تایید شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدرضا فولادی گفت: پس از ابلاغ اساسنامه کار اصلی مدیران استان برای اجرایی شدن برنامه‌ها در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: ما از تصویب اساسنامه تا تایید طرح جامع یک دوران پرکار را باید بگذرانیم. همین دوران گذار را مناطق آزاد اینچه‌برون و مهران از هشت ماه پیش آغاز کردند و پیش‌بینی می‌شود یک سال دیگر هم زمان ببرد. از نگاه ما طولانی شدن این فرآیند اصلا پذیرفتنی نیست و باید طی سه تا پنج ماه این فرآیند را در مازندران به پایان برسانیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران اظهار کرد: از هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی که سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ شدند تا امروز هیئت مدیره و مدیرعامل سه منطقه آزاد انتخاب شده و چهار منطقه آزاد هنوز با مدیر اجرایی مدیریت می‌شوند. یعنی همچنان در مرحله تدوین و تصویب اساسنامه قرار دارند. اما منطقه آزاد مازندران امروز هشت ماه پس از ابلاغ، با تلاش شبانه‌روزی اکنون در آستانه تایید و ابلاغ اساسنامه قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار