|

رشد ۲۷ درصدی صادرات غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه کاوه

رشد ۲۷ درصدی صادرات غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه کاوه

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: صادرات کالای غیر نفتی از این گمرک در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد کرد.

به گزارش مملکت ما، قاسم مطلبی اظهار کرد: امسال ۲۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده که به لحاظ وزنی ۱۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .

وی در خصوص رویه واردات نیز بیان کرد : بیش از ۱۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار کالا از این گمرک وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مطلبی یادآور شد: برگزاری نشست‌های اختصاصی با اعضاء اتاق بازرگانی ، مدیران واحدهای تولیدی وارائه تسهیلات لازم در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، استفاده از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل از نمونه اقداماتی بوده که باعث افزایش این میزان صادرات و واردات در سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه عمده واردات از این گمرک مربوط به مواد اولیه مورد نیاز تولیدگران و دستگاه‌های خط تولید کارخانه‌ها است افزود: مشتقات نفتی، انواع شیشه و بلور، کاشی، محصولات بهداشتی و خوراکی هم از جمله کالاهای صادراتی است که در این گمرک فراوانی دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار