|

ترانزیت ریلی بندر شهید رجایی سه برابر شد

ترانزیت ریلی بندر شهید رجایی سه برابر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ترانزیت ریلی در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مملکت ما، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به عملکرد پنج ماهه بخش ریلی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش ۲۱۰ درصدی در حوزه ترانزیت ریلی، گفت: این بندر با ثبت عملکرد دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۶۹ تنی تخلیه و بارگیری از واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵.۲۲ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این بندر به عنوان بزرگترین بندر تجاری و دروازه تجارت بین‌المللی کشور در راستای ایفای نقش حیاتی خود در فرایند گردش کالا و تجارت با انجام اقداماتی از جمله تخصیص خطوط ریل اختصاصی برای تخلیه مواد نفتی، کود پتاس و مواد فله و معدنی، راه‌اندازی گمرک ریلی موفق به ثبت عملکرد ۴۵۵ هزار و ۱۳۹ تُن تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: این بندر با ثبت عملکرد دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۶۹ تنی تخلیه و بارگیری از واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵.۲۲ درصدی داشته است.

عباس‌نژاد همچنین یکی از طرح‌های مهم در بندر شهید رجایی را توسعه راه‌آهن و تقویت اتصال ریلی شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام کرد.

وی در بخش دیگری میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق خطوط ریلی بندر شهید رجایی در پنج ماهه امسال را نیز چهار هزار و ۷۸۴ تُن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها گندم است که از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

انتهای پیام/

نظرات