|

معرفی رسمی خانواده سامسونگ گالکسی S۲۴ به همراه هوش مصنوعی

معرفی رسمی خانواده سامسونگ گالکسی S24 به همراه هوش مصنوعی

سامسونگ خانواده گالکسی S24 به عنوان پرچمداران جدید خود با مجهز کردن به هوش مصنوعی معرفی کرد.

به گزارش مملکت ما به نقل از رسانه‌ها، پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف ، سامسونگ دقایقی پیش در اولین رویداد آنپکد خود در سال ۲۰۲۴، از گلکسی S۲۴ پرده برداشت. گلکسی اس ۲۴ از نظر طراحی تغییر زیادی نسبت به مدل سال گذشته نداشته است، اما به‌لحاظ مشخصات فنی محصولی بالغ‌تر و تکامل‌یافته‌تر را به‌دست کاربران می‌رساند.

اولین و کوچک‌ترین گوشی کهکشانی از سری گلکسی اس ۲۴ برای کسانی ساخته شده که با کمترین هزینه می‌خواهند به محصولی از پرچمداران جدید سامسونگ دسترسی پیدا کنند. بیایید با مشخصات و ویژگی‌های گلکسی S۲۴ بیشتر آشنا شویم.

مشخصات فنی گلکسی S24

طراحی خانواده S24

زبان طراحی گوشی‌های سامسونگ و به‌خصوص پرچمداران سری گلکسیS۲۴ به شکلی مشخص رسیده و در سال‌های اخیر تغییر چندانی نداشته است. در جلو نمایشگری با کمترین حاشیه دیده می‌شود که امسال حاشیه‌های آن متقارن شده است. در عقب نیز پنل پشتی از جنس شیشه مات است و در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش و زرد عرضه می‌شود. فریم گوشی نیز از جنس آلومینیوم است.

با این حال طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و شاید مهم‌ترین نکته، استفاده از فریم تیتانیومی باشد. همچنین این گوشی از نمایشگری تخت استفاده می‌کند تا همزمان با ارگونومی بهتر، خطاهای لمسی را حین کار کردن با گوشی کاهش دهد. زبان طراحی سامسونگ همانی است که در دو نسل قبل نیز با آن سروکار داشتیم، یعنی ۴ دوربین با لنز مجزا روی قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند و اسلات اختصاصی قلم S-Pen نیز پایین فریم آن جا خوش کرده است.

وزن گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت خاصی با نسل گذشته‌اش ندارد، اما ضخامت آن حدود ۰.۳ میلی‌متر کاهش یافته و به‌لطف نمایشگر تخت، استفاده از آن با یک دست کمی راحت‌تر است. سامسونگ در این نسل گوشی پرچمدار خود با به‌کارگیری محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۳ روی پنل پشت و جلو به‌همراه فریم تیتانیومی، بیشتر تمرکز خود را به بهبود کیفیت ساخت دستگاه معطوف کرده تا مقاومت گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر ضربات و خط‌و‌خش بهتر باشد.

صفحه نمایش خانواده گلکسی اس ۲۴

گلکسی S۲۴ نمایشگری ۶.۲ اینچی با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، فناوری Dynamic AMOLED ۲x و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی دارد. به‌علاوه، این گوشی حالا می‌تواند مانند برادران بزرگ‌تر خود نرخ نوسازی صفحه را از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغیر و با توجه به محتوای نمایشگر تغییر دهد و از قابلیت Vision Booster برای بهبود نمایش محتوا بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی سامسونگ اس ۲۴ همچنین از ویژگی‌های +HDR۱۰ و قابلیت Always On یا «همیشه روشن» پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسل در این گوشی به ۴۱۷ پیکسل بر هر اینچ می‌رسد.

گلکسی اس ۲۴ پلاس دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED ۲X Display است. پنل پرچمدار جدید سامسونگ از ویژگی‌هایی مانند وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، +HDR۱۰، لایه محافظ چشم و قابلیت همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

نسبت به نسل قبل، همانطور که در شایعات گفته‌شده بود، نمایشگر گلکسی s۲۴ Plus کمی بزرگ‌تر شده است.

مدل اولترا به نمایشگری روشن‌تر از همیشه مجهز شده است. نمایشگر گلکسی S۲۴ Ultra از پنل Dynamic AMOLED ۲X با رزولوشن +QHD و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی برخوردار شده که درواقع بهترین نمونه نمایشگر به‌کار رفته در تاریخ گوشی‌های گلکسی محسوب می‌شود. این نمایشگر از فناوری LTPO برای تغییر هوشمند نرخ رفرش از ۱ تا ۱۲۰ هرتز نیز بهره می‌برد تا در کنار نمایش روان محتوا، در مصرف شارژ باتری هم صرفه‌جویی شود. مانند نسل پیشین، گلکسی S۲۴ اولترا از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند. این قلم همراه با خود دستگاه به‌دست کاربران می‌رسد.

دوربین خانواده گلکسی S24

تولیدکنندگان گوشی‌های امروزی تمرکز زیادی روی دوربین محصولات خود دارند. اس ۲۴ و ۲۴ پلاس سامسونگ در قاب عقب از دوربین سه‌گانه‌ای استفاده می‌کند که شامل یک لنز اصلی عریض ۵۰ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/۱.۸، فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپتیکال (OIS) است.

دوربین دوم از نوع تله‌فوتو با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی، گشادگی دیافراگم f/۲.۴، زوم اپتیکال ۳ برابری (زوم فضایی ۳۰ برابری)، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال است. دوربین سوم نیز از نوع فوق‌عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که گشادگی دیافراگم f/۲.۲ و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای دارد. این دوربین قادر به فیلمبرداری ۱۲ بیت ۸K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه است.

در بخش دوربین سلفی، گلکسی اس ۲۴ و ۲۴ پلاس از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه برخوردار است.

در ۲۴ اولترا همچنان با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روبه‌رو هستیم؛ اما تغییرات مهمی در ساختار و نرم‌افزار دوربین‌های این گوشی اعمال شده‌اند تا تجربه عکاسی و فیلم‌برداری با گلکسی اس ۲۴ اولترا از همیشه جذاب‌تر باشد. جالب این‌که سایز پیکسل‌های دوربین اصلی این پرچمدار تا ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده و به ۱.۴ میکرومتر افزایش یافته است. کره‌ای‌ها ترکیب دوربین‌های تله‌فوتوی جدیدترین پرچمدار خود را تغییر داده‌اند و حالا دو گزینه زوم بدون افت کیفیت ۳ و ۵ برابری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ البته باوجوداین، رزولوشن حسگر دوربین پریسکوپ تله‌‌فوتوی پرچمدار جدید سامسونگ به ۵۰ مگاپیکسل رسیده است.

احتمالاً می‌دانید که حداکثر زوم بدون افت کیفیت در گلکسی S23 اولترا به ۱۰ برابر هم می‌رسید، اما حالا سامسونگ حداکثر زوم بدون افت کیفیت با دوربین پریسکوپ تله‌فوتو را به ۵ برابر رسانده و در عوض زوم دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن همچنان کیفیتی نزدیک به خروجی اصلی دارد. عکاسی و فیلم‌برداری با گلکسی S24 اولترا با پردازش تصویر پیشرفته‌تر چیپست حالا بهتر از قبل است؛ اما این تمام ماجرا نیست و سامسونگ با موتور هوش مصنوعی جدیدش تجربه‌ای تازه را برای کاربرانش رقم می‌زند.

قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا شبیه به آن چیزی است که در پیکسل ۸ پرو هم دیده بودیم. در عکاسی با گلکسی S24 Ultra امکان پاک کردن سوژه‌های اضافه و ویرایش حرفه‌ای تصاویر میسر خواهد بود. همچنین با امکان تلفیق چند عکس، می‌توانید بهترین تصویر را از سوژه‌های خود خلق کنید. حضور سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی مانند مولد تصویر سبب می‌شود تا با هوشمندترین گوشی پرچمدار سامسونگ رو‌به‌رو باشیم.

قابلیت‌های هوش مصنوعی خانواده گلکسی S۲۴

سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۴ وقت زیادی را به توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاص داده است. این گوشی با سیستمی موسوم به Galaxy AI یا «هوش مصنوعی گلکسی» امکانات متنوعی را در زمینه‌های گوناگون در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای مثال، با قابلیت Live Translate یا «ترجمه زنده» می‌توانید در لحظه تماس‌های تلفنی را به‌صورت دوطرفه ترجمه کنید و برای انجام این کار به هیچ برنامه دیگری در داخل یا خارج گوشی نیاز ندارید. تمامی این پردازش‌ها روی خود دستگاه انجام می‌شود تا حریم خصوصی آن‌ها ایمن باقی بماند.

سامسونگ در گلکسی S۲۴ از قابلیتی موسوم به Chat Assist یا «دستیار چت» نیز پرده برداشته است که در واقع یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند مثلاً در تغییر لحن پیام‌هایی که می‌خواهید در پیام‌رسان‌ها ارسال کنید، به کمک شما بیاید.

Note Assist ویژگی هوش مصنوعی دیگری است که اس ۲۴ سامسونگ اضافه شده و در برنامه Samsung Notes به یاری شما می‌آید تا متن‌هایی که توسط هوش مصنوعی رونویسی یا خلاصه شده‌اند را مرتب و سازمان‌دهی کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم Galaxy AI، دسترسی به قابلیتی موسوم به Circle to Search است. با این ویژگی در گلکسی اس ۲۴ می‌توانید پس از نگه‌داشتن دکمه مجازی صفحه هوم، دور هر محتوایی که می‌خواهید خط بکشید یا آن را هایلایت کنید تا درباره آن جستجو کنید.

هوش مصنوعی گلکسی در بخش دوربین به اس ۲۴ سامسونگ قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌کند. افزون بر بهبود کیفیت تصاویر زوم و عکاسی شبانه، می‌توانید به گزینه‌هایی برای ویرایش تصاویر دسترسی داشته باشید. این ویژگی‌ها شامل Erase برای پاک‌کردن بخشی از عکس، Re-Compose برای بازسازی یا ترکیب عناصر تصویر و Remaster است. قابلیت Generative Edit نیز به شما اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی مولد در عکس‌های خود دستکاری کنید؛ مثلاً بخشی از پس‌زمینه را جایگزین یا قسمت‌هایی از تصویر را با عناصر جدید پر کنید.

باتری سامسونگ خانواده گلکسی اس ۲۴

گلکسی S۲۴ انرژی خود را از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که از شارژ سیمی ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

گلکسی s۲۴ Plus در زمینه باتری چندان از گلکسی S۲۴ اولترا کم نمی‌آورد. این دستگاه به یک باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع ۴۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

در گوشی هوشمند ۲۴ اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. این باتری ظرفیتی مشابه با قبل دارد، اما انتظار داریم که با حضور قابلیت‌های مدیریت باتری هوش مصنوعی و سخت‌افزار بهینه‌تر، شارژدهی باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا در سطح رضایت‌بخشی باشد. از طرفی گلکسی S۲۴ Ultra با فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی روانه بازار شده که به‌ادعای سامسونگ، شارژر آن تا ۶۵ درصد از ظرفیت باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ می‌کند. این گوشی از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده سامسونگ S24

قلب تپنده گلکسی اس ۲۴ تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ است که با فرایند تولید ۴ نانومتری توسط کسب‌وکار Samsung Foundry ساخته می‌شود. این تراشه یک هسته پردازشی اصلی Cortex-X۴ با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی، دو هسته پردازشی Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتزی، سه هسته پردازشی Cortex-A۷۲۰ دیگر با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی و چهار هسته پردازشی کم‌مصرف Cortex-A۵۲۰ با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتزی دارد.

البته سامسونگ اس ۲۴ در آمریکای شمالی از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد.

گوشی سامسونگ اس ۲۴ پلاس از پردازنده ۴ نانومتری اگزینوس ۲۴۰۰ بهره می‌برد. از نظر حافظه نیز این دستگاه با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم به فروش خواهد رسید. البته در ایالات متحده تمام دستگاه‌های این سری با چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد.

سامسونگ در پرچمدار ۲۴ اولترا خود از جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده است.

سامسونگ همچنین وعده پشتیبانی ۷ ساله برای انتشار آپدیت‌های سیستم عامل اندروید را برای خانواده گلکسی S24 داده است.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی سامسونگ اس ۲۴

گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با قیمت ۷۹۹ دلار برای مدل پایه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و گوشی سامسونگ اس ۲۴ پلاس با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در رنگ‌های بنفش، زرد، مشکی و خاکستری روانه بازار خواهد شد.

جدول مقایسه سامسونگ S۲۴ با سایر اعضای خانواده خود از لحاظ مشخصات

مشخصات سری گلکسی S۲۴
مدل S24 S24 پلاس S24 ا ولترا
سیستم‌عامل اندروید ۱۴.۰ / One UI ۶.۱
نمایشگر ۶.۲ اینچی Dynamic AMOLED ۲X Display ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED ۲X Display ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED ۲X Display
پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ / اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اسنپدراگون ۸ نسل ۳
رم و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای داخلی / ۸ گیگابایت رم ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای داخلی / ۱۲ گیگابایت رم ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت فضای داخلی / ۱۲ گیگابایت رم
دوربین‌ها دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۵۰ و ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
قیمت ۷۹۹ دلار ۱۱۴۹ دلار ۱۴۴۹ دلار
انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار