|

ادامه ضرر و زیان کسب و کارها این بار بخاطر اختلال اینترنت در زمان انتخابات

ادامه ضرر و زیان کسب و کارها این بار بخاطر اختلال اینترنت در زمان انتخابات

در پی اختلال اینترنت در ایام انتخابات؛ کسب و کارها با افت ۲۵ درصد فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی همراه شدند.

به گزارش مملکت ما، اختلالات اینترنت و فیلترشکن‌ها از دو هفته پیش با آغاز تبلیغات انتخاباتی شدت گرفته و همچنان ادامه دارد.

 پلتفرم پادرو گزارش داده است که به دنبال ایجاد اختلال در فیلترشکن‌ها، میزان ترافیک فروشگاه‌های اینستاگرامی به شدت کاهش یافته و ۲۵ درصد فروشگاه‌ها با کاهش فروش مواجه شده‌اند. در همین حال داده‌های رادار کلادفلر روند کاهش ترافیک را تأیید می‌کند.

در شرایط فعلی که کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام با مشکلات متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مشتریان روبه‌رو هستند، اختلالات در دسترسی به پلتفرم‌های فیلترشده باعث کاهش ۴۰ درصدی ترافیک این فروشگاه‌ها و کاهش دسترسی کاربران اینستاگرام شده است.

در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار فروشگاه در پادرو اقدام به ساخت فروشگاه کرده‌اند و هرگونه اختلال و ناپایداری به طور مستقیم روی معیشت و کسب‌وکار آنها اثرگذار خواهد بود.

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو می‌گوید:

کسب‌وکارهای اینستاگرامی از پاییز ۱۴۰۱ به دلیل سیاست‌های محدودکننده و فیلترینگ در معرض آسیب و فشار قرار دارند و بار دیگر در هفته اخیر با کاهش ترافیک و بالطبع کاهش فروش مواجه شده‌اند.

بسیاری از کاربران در روزهای اخیر امکان اتصال پایدار به رسانه‌های فیلترشده نداشتند و همین مسئله خرید را برای آنها با چالش روبه‌رو کرده است.

انتخاب اصلی فروشگاه‌ها اینستاگرام و تلگرام است؛ چرا که تقریبا هیچ سفارشی به‌صورت منظم از پیام‌رسان‌های داخلی ندارند.

ما با انبوهی از کسب‌وکارهای کوچک روبرو هستیم که از سرمایه‌گذاری در فضای شبکه اجتماعی نگران هستند و از سویی سرمایه و پتانسیل کافی برای ورود به فضای تجارت الکترونیک را ندارند. با این حال گزینه‌ای بهتر و پربازده‌تر از اینستاگرام و تلگرام پیدا نمی‌کنند و با همه چالش‌ها باز هم از همین فضای پرتلاطم و ناپایدار بهره می‌برند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار