|

آمار فروش گوشی‌های هوشمند: شیائومی از اپل گذشت / سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین برند

آمار فروش گوشی‌های هوشمند: شیائومی از اپل گذشت / سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین برند

به‌لطف فروش بالای گوشی‌های میان‌رده و کاهش عرضه‌ی آیفون، شیائومی پس از سه سال به جایگاه دوم فروش ماهانه صعود کرد.

به گزارش مملکت ما، در اتفاقی جالب‌توجه در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، شیائومی با عبور از اپل رتبه‌ی دوم فروش در ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور) را به‌دست آورد. آخرین بار آگوست ۲۰۲۱ (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) بود که شیائومی به این جایگاه دست پیدا کرد. سامسونگ همچنان بر جایگاه خود به‌عنوان رهبر بازار تکیه زده است.

طبق آخرین آمار فروش ماهانه‌ از Counterpoint Research، صعود این غول فناوری چینی به جایگاه دوم درحالی اتفاق افتاده که فروش ماهانه‌اش در ماه آگوست نسبت‌به ماه قبل از آن، تغییر محسوسی نداشته است. کاهش فصلی عرضه‌ی محصولات اپل پیش از رونمایی سالانه‌ی آیفون‌های جدید، نقشی حیاتی در فعل‌وانفعالات تازه‌ی بازار ایفا کرده است.

موفقیت شیائومی را می‌توان به عملکرد قوی این شرکت در بخش‌ گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت، به‌ویژه در بازارهای نوظهور نسبت داد. این شرکت در سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری را تجربه کرد و با افزایش ۲۲ درصدی حجم فروش نسبت‌به سال گذشته به موفقیت بزرگی دست یافت.

global-smartphone-slaes-share-sa
نمودار سهم بازار شیائومی، اپل و سامسونگ از آگوست ۲۰۲۱ تا آگوست ۲۰۲۴ |Counterpoint Research

از جمله عوامل کلیدی رشد شرکت چینی، گوشی‌های محبوب سری Redmi 13 و Redmi Note 13 هستند که در محدوده‌ی قیمتی زیر ۲۰۰ دلار در بازارهای کلیدی مانند هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

با‌اینکه شیائومی به‌طور سنتی در رده‌های پایین‌تر قیمتی موفق بوده، این شرکت به‌لطف دستگاه‌های تاشو و سری گوشی‌های اولترا مانند شیائومی ۱۴ اولترا در رده‌ی گوشی‌های پریمیوم و بالارده نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. همین تنوع محصولات به اپل چین کمک کرده تا با جذب طیف وسیع‌تری از مصرف‌کنندگان، جایگاهش را در بازار تقویت کند.

در آخر باید اشاره کرد که ماه آگوست به‌دلیل انتظارها برای عرضه‌ی آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، معمولاً ضعیف‌ترین ماه برای غول کوپرتینویی است. پیش‌بینی می‌شود عرضه‌ی جهانی سری آیفون ۱۶، موقعیت اپل را در ماه‌های آتی تقویت کرده و آن را به رتبه‌ی دوم یا حتی نخست بازگرداند.

انتهای پیام/

نظرات