|

موبایل‌های آیفون با دور زدن ممنوعیت به روسیه رسید

موبایل‌های آیفون با دور زدن ممنوعیت به روسیه رسید

فروشندگان روسی با دور زدن ممنوعیت صادرات اپل به روسیه، پیش فروش آیفون ۱۶ را با قیمتی که چند صد دلار گران‌تر از آمریکا است، آغاز کردند.

به گزارش مملکت ما، شرکت فروشنده محصولات الکترونیکی «ام. ویدئو الدورادو» و اپراتور شبکه موبایل «ام تی اس»، روز پنج شنبه مدعی شدند نخستین شرکتهایی هستند که جدیدترین نسل آیفون اپل را در روسیه، عرضه می‌کنند.

شرکت «ام. ویدئو الدورادو» اعلام کرد عرضه آیفون ۱۶ را از هفته آینده آغاز می‌کند. شرکت «ام تی اس»، هم قرار است فروش فیزیکی آیفون ۱۶ را به زودی آغاز کند.

اپل فروش تمامی محصولات خود را در روسیه پس از مارس سال ۲۰۲۲ متوقف کرد و خدماتی مانند «اپل پی» در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، متوقف شد.

با این حال، کاربران روسی برای خرید آیفون ۱۶، باید چند صد دلار بیشتر از مصرف کنندگان آمریکایی هزینه کنند.

برندهای خارجی که صادرات به روسیه را متوقف کرده اند اکنون از طریق کشورهای دیگری که روسیه را تحریم نکرده اند مانند ترکیه، قزاقستان، چین، هند و امارات عربی متحده، به دست مصرف کنندگان روسی می‌رسند.

«ام. ویدئو الدورادو» اعلام کرد قیمت آیفون ۱۶ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، از ۱۱۲ هزار و ۹۹۹ روبل (۱۲۲۵ دلار) شروع می‌شود که بیش از ۴۰۰ دلار گران‌تر از قیمت ۷۹۹ دلاری آن در آمریکا است. «آیفون پرو مکس» یک ترابایتی برای پیش سفارش، به قیمت ۲۴۹ هزار و ۹۹۹ روبل (۲۷۱۰ دلار) در مقایسه با قیمت ۱۵۹۹ دلار در آمریکا، موجود است.

قیمت فروش «ام تی اس»، اندکی بالاتر از «ام. ویدئو الدورادو» است و ۲۵ هزار روبل پیش پرداخت را الزامی کرده است.

کالاها و فناوری غربی در روسیه محبوب مانده اند که به منزله آسیب پذیری بالقوه برای مسکو است و از این رو، روسیه درصدد است با تولید داخلی، آن را کمتر کند.

بر اساس گزارش رویترز، کرملین به مقامات دولتی دستور داده است استفاده از آیفون را متوقف کنند زیرا سازمانهای اطلاعاتی غرب، نرم افزار شنود در این گوشی کار گذاشته اند. با این حال، اپل چنین ادعاهایی را رد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات