|

خرید و فروش آیفون ۱۶ در ایران علی‌رغم نداشتن رجستری

خرید و فروش آیفون ۱۶ در ایران علی‌رغم نداشتن رجستری

با ورود نسل جدید موبایل‌های اپل آیفون، آیفون در ایران ۱۶ خریدار دارد اما مردم منتظر رجیستری هستند.

به گزارش مملکت ما، خانواده‌ی آیفون ۱۶ هم مثل گوشی‌های دو نسل قبلی آیفون که ممنوعیت واردات دارند و رجیستر نمی‌شوند، همچنان در ایران طرفدار دارند و خریده می‌شوند.

 این گوشی‌ها پیش از ورود به کشور پیش‌فروش هم شده بودند که البته تعداد آیفون ۱۶های پیش‌فروش‌شده کمتر از گوشی‌های آیفون ۱۵ بود که سال گذشته پیش‌ از ورود به بازار خریداری شده بودند.

یکی از دلایل آن شاید تغییرات بیشتر آیفون ۱۵ نسبت به آیفون ۱۴ باشد؛ در حالی که خانواده آیفون ۱۶ نسبت به سری قبلی گوشی‌های اپل کمتر دچار تغییر و تحول شده است.

علت دیگر احتمال پررنگ‌تر رجیستر شدن آیفون‌های ممنوعه است. در هفته‌های اخیر اخبار و اظهارنظرهای بیشتری درباره احتمال رفع محدودیت‌های آیفون ۱۶ شنیده شد که باعث شده علاقه‌مندان به خرید این گوشی‌ها با امید به رجیستری فعلاً برای خرید دست نگه دارند.

 واردکنندگان و فروشندگان موبایل می‌گویند در روز اول عرضه آیفون در ایران آیفون ۱۶ نرمال ۸۰ میلیون تومان قیمت داشت اما امروز ۶۳ میلیون تومان است. قیمت آیفون ۱۶ پرو با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت ۸۷ میلیون تومان و آیفون ۱۶ پرو مکس با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت هم ۱۰۷ میلیون تومان است.»

 البته آن‌ها می‌گویند تا یکی دو هفته‌ی آینده حباب قیمتی این گوشی‌ها می‌شکند و افت قیمت اتفاق خواهد افتاد.

 یکی از واردکنندگان هم می‌گوید در صورت رجیستر شدن با افزایش تعرفه واردات، تعرفه واردات آیفون ۱۶ پرو مکس ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان خواهد بود که قیمت نهایی این گوشی را به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان می‌رساند. به گفته او، آیفون ۱۶ نرمال هم در صورت رجیستری قیمتی حدود ۵۵ میلیون تومان خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار