|

زارع‌پور: برای گسترش اینترنت نسل پنجم از تجهیزات چینی استفاده می‌کنیم

زارع‌پور: برای گسترش اینترنت نسل پنجم از تجهیزات چینی استفاده می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسیاری از تجهیزات اینترنت نسل چهارم در کشور ما ساخت کشور چین بوده و برای اینترنت نسل پنجم هم بتوانیم از تجیزات چینی استفاده کنیم.

به گزارش مملکت ما، عیسی زارع‌پور ، با اشاره به همکاری‌های ایران و چین در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به چین، وزیر امور خارجه تفاهم‌نامه مشترکی را در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و حوزه‌های فضایی با چین به امضا رساند که دارای بندهای مختلفی است و می‌تواند به توسعه کشورمان در این زمینه کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گسترش اینترنت نسل پنجم، اضافه کرد: بسیاری از تجهیزات اینترنت نسل چهارم در کشور ما چینی است و طبیعی است که برای اینترنت نسل پنجم هم بتوانیم از تجیزات چینی استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله « سید ابراهیم رئیسی » در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در صدر هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی سه روزه، ۲۴ بهمن به پکن رفت؛ دستاورد این سفر اجرایی شدن برنامه جامع همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین در قالب امضای ۲۰ سند همکاری بود؛ وزیر اقتصاد نیز از امضای ۸ قرارداد سرمایه گذاری چین در ایران در حوزه های مختلف اقتصادی در جریان این سفر خبر داده است.

چین بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و بر اساس آمار ۱۰ ماهه گمرک ایران، این کشور با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مقصد اصلی صادرات ایران بوده است؛ در مقابل کشورمان نیز در این مدت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار واردات از چین داشته است.

انتهای پیام

نظرات

پربازدید ترین اخبار