|

افزایش قابل توجه مصرف برق در استان خراسان شمالی

افزایش قابل توجه مصرف برق در استان خراسان شمالی

قائم‌مقام شرکت برق خراسان شمالی از افزایش ۷ درصدی مصرف برق در چند روز گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش مملکت ما، مجید زاهدی‌نیا با اشاره به افزایش دمای هوا در یک هفته گذشته در استان، اظهار کرد: ۴۰ درصد بار مصرفی برق در چند روز گذشته در استان به علت وسایل سرمایشی است. با افزایش دما، سیستم‌های سرمایشی بیشتری وارد مدار شده و میزان استفاده از آن‌ها بیشتر شده است. از مشترکان درخواست داریم کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه سانتیگراد و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند.

وی ادامه داد: بیشتر مشترکان مصرف برق در این استان خانگی هستند و از آن‌ها درخواست می‌شود تا در زمان‌هایی که دمای هوا پایین و هنوز هوا خنک است، از وسایل سرمایشی استفاده نکنند و از استفاده از وسایل برقی پرمصرف را در زمان اوج مصرف خودداری کنند.

وی درباره میزان استفاده برق در بخش اداری نیز بیان کرد: بخش اداری موظف است تا میزان مصرف برق خود را در زمان اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ درصد و در زمان غیر ساعت اداری تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

زاهدی‌نیا گفت: در پایش‌های انجام‌شده از زمان تغییر ساعت اداره‌ها در استان برق ۵۰ دستگاه دولتی به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها قطع شده است.

وی ادامه داد:‌ در طرح «پویش با انرژی برای سه ماه گرم سال» در راستای تشویق مشرکان و مصرف بهینه برق سه دستگاه خودرو برای جوایز در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام شرکت برق خراسان شمالی با بیان اینکه در این پویش جوایز خودرویی متنوعی مانند دنا پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر این سه دستگاه خودرو، شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از اهدای صدها جایزه متنوع دیگر برای پویش با انرژی مدیریت مصرف برق دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار