|

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۰ درصدی برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مملکت ما، رسول روستایی، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: میزان پیک مصرف برق استان در روزهای پایانی هفته گذشته در استان برای نخستین بار به رکورد بالای ۶۰۰ مگاوات رسید.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رشد مصرف برق به میزان ۲۶ درصد در شهرستان گرمسیری لنده به ثبت رسیده است، افزود: شهرستان‌های کهگیلویه با ۱۹، بهمئی ۱۶ و بویراحمد با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین افزایش مصرف برق در استان نسبت به پارسال قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای میانی هفته جاری افزایش دمای دو درجه‌ای پیش‌بینی کرده‌است، گفت: انتظار می‌رود در روزهای آینده میزان مصرف برق در استان چهار درصد دیگر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اکنون طرح‌های مدیریت برق در بخش‌های کشاورزی و صنعت در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا میزان نیاز واقعی مصرف برق استان از ۶۰۰ مگاوات بیشتر است.

روستایی از اختصاص ۱۵ جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی برای مشترکان استان که در پویش با انرژی مشارکت کرده‌ اند خبر داد و خاطرنشان کرد: این جوایز به قید قرعه به مشترکانی که ۱۵ درصد از مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داده باشند اهدا می‌شود.

وی افزود: مشترکان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده‌ای مثل تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می‌توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار استان کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مؤثر همکاری مشترکان بخش خانگی و تجاری در پایداری تأمین برق استان، گفت: امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه‌جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در این طرح در نظر گرفته شده‌است، امید داریم هدف‌گذاری ۱۵ درصدی کاهش مصرف برق محقق شود.

وی تصریح کرد: قطع برق خانگی در برنامه شرکت توانیر در تابستان امسال در برنامه این شرکت پیش بینی شده اما در صورتی که مشترکان چهار برابر الگو مصرف داشته باشند پس از یادآوری و اخطار برق آنان قطع می‌شود.

روستایی خاطرنشان کرد: براساس طرح الگوی مصرف میزان مصرف برق برای مشترکان مناطق عادی استان مانند شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ۳۰۰ کیلو وات ساعت، برای مناطق گرمسیری شماره چهار ،۴۵۰ کیلو وات ساعت، مناطق گرمسیری شماره سه ۶۰۰ کیلو وات ساعت، مناطق گرمسیری شماره دو، یکهزار و ۵۰۰ کیلو وات ساعت و مناطق گرمسیری شماره چهار دو هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار