|

خسارت سنگین طوفان و رعد و برق به شبکه برق استان فارس

خسارت سنگین طوفان و رعد و برق به شبکه برق استان فارس

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: باد و توفان، رعد و برق و جاری شدن سیلاب‌ها موسوم به مونسون در چند روز اخیر حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش مملکت ما، حمیدرضا جلایر دوشنبه در این باره افزود: شهرستان‌های داراب، فسا، مهر، ممسنی و کوهچنار بیشترین خسارت ناشی از توفان اخیر را متحمل شده‌اند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: شکستگی و تخریب ۲۸ اصله پایه و آسیب پذیر شدن حدود ۸۷پایه فشار متوسط و ضعیف به دلیل شسته شدن اطراف پایه‌ها در اثر شدت سیلاب، وارد آمدن خسارت به چهار دستگاه تابلوترانس، آسیب دیدگی۱۸۰ مترکابل خودنگهدار، آسیب دیدگی ۲.۲کیلومتر شبکه فشارمتوسط و ۱.۳کیلومتر شبکه فشارضعیف و معیوب شدن ۴۵دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق فارس در جریان این توفان است.

وی اضافه کرد: با وجود وارد آمدن خسارت‌های سنگین به تاسیسات و تجهیزات برق در جریان توفان و بارندگی های این سامانه بارشی، تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی باعث شد در کوتاهترین زمان ممکن با اصلاح شبکه یا مانورخطوط توزیع آسیب دیده با خطوط دیگر، شبکه برق احیا و مشترکان برق‌دار شوند.

جلایر ضمن قدردانی از زحمات تمامی پرسنل، پیمانکاران و سیمبانان صنعت برق در خصوص پایداری شبکه در شرایط سخت ناشی از وقوع توفان اخیر در استان فارس گفت: همکاران وگروه‌های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش شبکه هستند تا در صورت بروز خسارت و آسیب احتمالی به خطوط توزیع برق، موارد را بررسی و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به اصلاح و تأمین برق مشترکان کنند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس یادآور شد: در زمان وقوع بارندگی و توفان گروه های عملیات و اتفاقات در محل‌های تعیین شده در مرکز و نواحی مدیریت‌های تابعه این شرکت، مستقر و با اقدام سریع و به موقع نیروها، مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن رفع و زمینه تأمین برق مطمئن و پایدار فراهم شد.

وی اظهار کرد: در هر شیفت کاری ۱۶۵گروه شامل (گروه اتفاقات،گروه کمکی بحران، جرثقیل و بالابر و گروه خط گرم) مشغول بوده و با تلاش جهادی نسبت به رفع سریع مشکلات مناطق آسیب دیده در همان ساعات اولیه پایداری شبکه برق اقدام کردند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار