|

افزایش ۸ درصدی مصرف برق در مشهد

افزایش ۸ درصدی مصرف برق در مشهد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اوج مصرف برق در تابستان امسال به هزار و ۹۳۲ مگاوات رسید که نسبت به تابستان پارسال بیش از هشت درصد مصرف برق بیشتر شده است.

به گزارش مملکت ما، عبدالوحید مهدوی‌نیا روز دوشنبه در آیین قدردانی از مشترکان کم مصرف مشهد که با صرفه جویی و مصرف درست در پویش "با انرژی" شرکت کردند، افزود: از ابتدای امسال حدود ۲ میلیون و ۲۰ هزار قبض برق در مشهد صادر شده که از این تعداد حدود ۴۷ درصد قبوض صادره به میزان ۱۵ درصد مصرف برق را نسبت به پارسال کاهش داده اند.

وی اظهار کرد: این اعداد گویای این مطلب است که عموم مردم مشهد متوجه بحث مدیریت مصرف هستند و درصد کمی از مشترکین مصرف بالای برق دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد یکی از شیوه های رفع ناترازی برق را مدیریت مصرف دانست و گفت: به ازای هر کیلو وات انرژی نزدیک به ۷۰۰ گرم دی اکسید کربن تولید می‌شود، به این معنا که یک لامپ ۱۰۰ واتی در طول سال ۲۵۰ کیلو گرم دی اکسید کربن ایجاد می کند که مشکلات بعدی نظیر تغییر اقلیم و گرمایش زمین و غیره را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر هر درخت ۱۰ ساله در سال می‌تواند ۲۲ کیلو گرم دی اکسید کربن را جذب کند، به این معنا که به ازای هر لامپ ۱۰۰ وات باید ۲۲۰ درخت داشته باشیم که بتواند آلودگی را جبران کند.

مهدوی نیا اظهار کرد: کاهش مصرف برق کمک بزرگی به محیط است و امیدواریم کاهش مصرف برق و این حرکت سبز تداوم داشته باشد.

وی شیوه های مدیریت مصرف برق را بسیار ساده دانست و گفت: تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۴ درجه و همچنین استفاده از دور کند کولر آبی از آن جمله است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: پویش با انرژی از ابتدای سال ۱۴۰۳ راه اندازی شد و مشترکینی که در مصرف برق خانگی ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ کاهش مصرف داشته باشند، وارد مرحله قرعه کشی می‌شوند.

به گفته وی، در مرحله نخست این قرعه کشی ۲ میلیارد ریال نصیب مشترکین خوش مصرف مشهدی شد، امروز نیز ۵۰ نفر از مشترکین مشهدی که موفق به کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته و برنده یکصد میلیون ریال در مرحله دوم این قرعه کشی شدند، تجلیل می شوند.

مهدوی نیا گفت: امید است مشترکان مشهدی مشارکت لازم را در طرح با انرژی داشته باشند، مرحله سوم این قرعه کشی پایان شهریورماه امسال است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار