|

افزایش ۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه برق شهید مفتح همدان

افزایش ۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه برق شهید مفتح همدان

تولید انرژی در نیروگاه برق شهید مفتح همدان در فصل تابستان با افزایش هفت درصدی همراه شد.

به گزارش مملکت ما، پژمان اختری معاون تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان اظهار کرد: میزان تولید برق نیروگاه شهید مفتح از ابتدای سال جاری تاکنون به سه میلیون و ۳۰۰ هزار مگاوات رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

اختری افزود: این میزان افزایش درحالی رقم خورده است که میزان تقاضا در تابستان امسال افزایش یافته بود و نیروگاه شهید مفتح بدون کوچکترین ایرادی انرژی مورد نیاز مشترکان را تامین کرد.

وی گفت: با توجه به افزایش سن نیروگاه، ثبت این میزان تولید برق برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نشان از توان بالای مهندسان ایرانی دارد.

اختری خاطرنشان کرد: عملکرد مثبت نیروگاه برق شهید مفتح آنقدر با ارزش است که در طول فصل تابستان هیچگونه خروج اضطراری از شبکه نداشتیم.

وی ادامه داد: این نیروگاه جز نیروگاه‌های برتر وزارت نیرو است و در ارزیابی‌های صورت گرفته بهترین عملکرد را در تابستان امسال از خود به جای گذاشته است.

معاون تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: از ۱۵ مهرماه تعمیرات دوره‌ای واحدهای تولید برق نیروگاه آغاز می‌شود تا در فصل زمستان نیز بدور از هر گونه دغدغه ای برق مورد نیاز مشترکان را تامین کنیم.

وی با قدردانی از مردم استان همدان به خاطر همراهی در مصرف بهینه برق، تصریح کرد: مردم خوب استان در روزهای گرم تابستان و افزایش مصرف برق، همراه ما بودند و با مصرف بهینه نقش مهمی در تامین انرژی مشترکان داشتند.

اختری اظهار کرد: رسانه‌ها در چند ماه گذشته همکاری خوبی در راستای ترغیب افکار عمومی در زمینه مصرف بهینه برق با ما داشتند و با یاری آن ها توانستیم با صرفه جویی از این بحران گذر کنیم.

وی گفت: نیروگاه برق شهید مفتح با بهره‌وری ۳۹ درصدی توسط تولید کننده ژاپنی، ۳۰ سال پیش به ما تحویل داده شد و اکنون پس از گذشته سه دهه با بهره‌وری ۳۸ درصدی در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

معاون تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان تاکید کرد: عمر نیروگاه‌های ژاپنی ۲۵ سال است و خود ژاپنی‌ها هم نگهداری این نیروگاه را تحسین برانگیز عنوان کردند.

وی افزود: قطعات این نوع نیروگاه‌ها انحصار کشور ژاپن است اما مهندسان ما همه تجهیزات را بومی سازی کرده‌اند و در بازدیدی که ژاپنی‌ها سال گذشته از نیروگاه داشتند، نگه داشت نیروگاه رو تحسین کردند.

اختری ادامه داد: همکاران نیروگاه دستگاهی با عنوان توربینوسکوپی ساخته اند که با نفوذ از یک حفره به داخل توربین، ایرادات احتمالی را قبل از باز کرد توربین، بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد: تامین برق خانگی و صنعتی اولویت نخست ما است و تلاش داریم با مدیریت مصرف در روزهای مختلف سال، تولید و مصرف را به صورت متوازن مدیریت کنیم.

معاون تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان خاطرنشان کرد: نیروگاه برق شهید مفتح ظرفیت تامین ۲ درصد برق کشور را دارد اما حدود پنج درصد از مصرف برق کشور را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار