|

ادعای استاندار: بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۶.۷ درصد رسید!

ادعای استاندار: بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۶.۷ درصد رسید!

استاندار آذربایجان‌غربی مدعی کاهش نرخ‌ بیکاری استان در بهار امسال به رقم بی‌سابقه ۶.۷ درصد شد.

به گزارش مملکت ما ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان در حوزه ایجاد اشتغال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بسیار موفق بوده است، گفت: نرخ‌ بیکاری استان در بهار امسال به رقم بی‌سابقه ۶.۷ درصد رسید.

معتمدیان در نشست بررسی مصوبه‌های سفر شهرستانی به نقده افزود: بر این پایه، استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم کشور از نظر کمترین نرخ بیکاری قرار گرفت که این رتبه نیز بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: رسیدن استان آذربایجان‌غربی به رتبه پنجم کمترین نرخ بیکاری کشور در حالی است که طی سال‌های نه چندان دور، در رده‌های آخر این جدول قرار داشت و حتی در سال ۱۴۰۰، نخستین استان کشور در شاخص فلاکت که ترکیبی از نرخ‌ بیکاری و نرخ‌تورم است، بودیم.

وی با یادآوری دیگر موفقیت‌های آذربایجان‌غربی در حوزه اشتغال اظهار کرد: رسیدن به نرخ‌ بیکاری تک‌رقمی در فصول مختلف سال گذشته، کسب رتبه سوم در اشتغال بخش خصوصی در کشور و تحقق ۱۰۹ درصدی تعهدهای اشتغال در سال گذشته در استان از جمله این موفقیت‌ها است.

وی در ادامه از احیای حدود ۲۴۰ واحد تولیدی استان در دولت سیزدهم خبر داده و خاطرنشان کرد: احیای واحدهای تولیدی نقش موثری در بهبود وضعیت اشتغال آذربایجان‌غربی داشته و با اشتغال زایی ۱۰۹ درصدی سال گذشته، در سه ماهه اول امسال رتبه سوم اشتغال زایی در بخش خصوصی را در سطح کشور کسب کردیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به کاهش ریسک سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی در طول دو سال اخیر، تصریح کرد: دغدغه اول تمامی مسئولان استان، بهبود وضعیت اقتصادی آذربایجان غربی و مردم این استان می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار