|

اشتغال ۵ هزار زندانی در استان فارس

اشتغال ۵ هزار زندانی در استان فارس

معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های فارس گفت: ایجاد کارگاه‌هایی در زندان منجر شده که بالغ بر ۵ هزار نفر از زندانی‌های استان فارس منبع درآمدی خانواده خود شوند.

به گزارش مملکت ما ، محسن انصاری‌منش در نشست تخصصی کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس گفت: مسئولیت اجتماعی دامنه وسیعی دارد که در ۸ ماده بسیار محدود قلمداد شده و دیدگاه‌های مختلف در آن لحاظ نشده است و همچنین محدود به چند دستگاه متولی شده است که این نیز درست نیست.

وی در خصوص دستور جلسه دوم و سوم بیان کرد: طبق مطالعات در سه مورد فرد را در چرخه ارتکاب به جرم می‌اندازد؛ ضعف اعتقاد، نبود شغل و بیکاری و ناآگاهی و ضعف اطلاعات که بر این اساس، سندی طراحی شده که راهکارهایی ارائه شده است تا مجدد زندانی به زندان برنگردد که در این زمینه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی، هنری، عقیدتی و… در حال اجرا است.

انصاری‌منش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این راستا در زندان‌های فارس اظهار کرد: در زمینه توانمندسازی زندانیان تفاهم‌نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای منعقد شده تا برای زندانیان از طریق آموزش و توانمندسازی بتوان حرفه و شغلی فراهم ساخت.

او اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌هایی در زندان منجر شده که بالغ بر ۵ هزار نفر از زندانی‌های استان فارس منبع درآمدی خانواده خود شوند و همچنین حدود ۲ هزار زندانی را به کارگاه‌هایی در سطح استان معرفی شده است که از آمادگی جهت همکاری با سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان خبر می‌دهد تا با در اختیار قراردادن فضا و حذف مالیات و بیمه بتوانیم ضمن اشتغالزایی زندانیان به رشد و توسعه اقتصاد استان نیز کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار