|

افتتاح سد لاستیکی سرخرود در مازندران

افتتاح سد لاستیکی سرخرود در مازندران

سد لاستیکی سرخرود از توابع شهرستان محمود آباد با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران به بهر برداری رسید.

به گزارش مملکت ما ، سد لاستیکی سرخرود در شهرستان محمود آباد که در پایین دست رودخانه هراز احداث شد بعد از هفت سال شامگاه امروز به بهره برداری رسید.

سرپرست معاون عمرانی استاندار مازندران در آیین بهره برداری از این طرح بیان کرد: حجم مخزن این سد که ساخت آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود، نیم میلیون مترمکعب و حجم قابل تنظیم آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است و هفتمین سد لاستیکی ساخته شده توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران می‌باشد.

احمد توکلی بیان کرد: این سد با عرض تاج ۳۰ متر و ارتفاع ۳.۵ متر از کف رودخانه با هدف بهبود آبیاری ۶۰۰ هکتار از اراضی بالادست شهر سرخ رود، جلوگیری از کف کنی بستر رودخانه، ایجاد حوضچه مکش مناسب جهت ایستگاه پمپاژ و ایجاد منطقه تفریحی و توریستی ساخته شده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: با توجه به عقب ماندگی مازندران در حوزه مهار آب‌های سطحی اهمیت ساخت سد لاستیکی این را دو چندان می کند چرا که این سدها در بازچرخانی آب کشاورزی موثر بوده و در فصول گرم و کم آب علاوه بر تامین آب مزارع، نقش بسزایی در مهار آب‌های سطحی دارند.

انتهای پیام/

نظرات