|

افزایش ۳۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در سردشت

افزایش ۳۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در سردشت

رییس اداره تعاون روستایی سردشت گفت: تاکنون هفت هزار و ۳۵۰ تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری کرده ایم که با این رقم، رکورد ۲۰ ساله خرید تضمینی گندم در این شهرستان شکسته شد.

به گزارش مملکت ما ، اسماعیل پیروتی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیم‌زارها و افزایش مصرف بذر اصلاح شده، میزان تولید و خرید گندم افزایش یافته و مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته ۳۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی شده است، افزود: در شرکت تعاونی روستایی ربط پنج هزار و ۲۷۰ تُن و در شرکت تعاونی روستایی نلاس ۲ هزار و ۸۰ تُن گندم خریداری شده است.

رییس اداره تعاون روستایی سردشت اضافه کرد: امسال در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار هکتار گندم کشت شده که از این مقدار، ۲ هزار هکتار به صورت آبی و هشت هزار هکتار به صورت دیم بوده و برداشت آن به ۲ صورت سنتی و مکانیزه انجام می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی کشاورزان پس از برداشت محصول، اقدام به آتش زدن کاه و بقایای گیاهی آن می‌کنند، تاکید کرد: آتش زدن عمدی مزارع پس از برداشت محصول ممنوع بوده و این اقدام باعث از بین رفتن ذخایر خاک و موجودات دیگری می‌شود که برای تغذیه خاک مفید هستند.

انتهای پیام/

نظرات