|

آغاز برداشت ۱۸ هزار تن انگور در میاندوآب

آغاز برداشت ۱۸ هزار تن انگور در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد و پیش بینی می شود محصول امسال در مقایسه با سال قبل ۳۸ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش مملکت ما ، رضا مقدم روز شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای کشمش خشک کنی میاندوآب افزود: انگور یکی از محصولات عمده باغی شهرستان میاندوآب است که یک هزار و ۶۶۵ هکتار از سطح باغات این شهرستان به این محصول اختصاص دارد و از این آمار یک هزار و ۶۳۷ هکتار بارور و ۲۸ هکتار غیربارور است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۷۵۴ بهره بردار در تولید محصول انگور در شهرستان میاندوآب، یادآور شد: سال گذشته ۱۳ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های میاندوآب برداشت و روانه بازار مصرف شد؛ امسال نیز برداشت این محصول آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد و کیفیت محصول انگور تولیدی در شهرستان میاندوآب اضافه کرد: امسال با وجود خسارت ۴۵ درصدی سرمای دیررس بهاره به یک هزار و ۲۶۷ هکتار از تاکستان‌های میاندوآب، به دلیل تغذیه اصولی، هرس مناسب و بهره گیری باغداران از توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی، تولید این محصول نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: ۲۰ درصد انگور تولیدی در شهرستان به صورت تازه خوری، تولید سرکه و دوشاب و ۸۰ درصد آن به صورت تولید انواع مختلف کشمش به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی در خصوص رقام انگور کشت شده در میاندوآب گفت: باغداران این شهرستان ارقام انگور یاقوتی، عسگری، بی‌دانه، بی دانه قرمز، شانی، ریش بابا، کشمشی، صاحبی، فخری، نباتی، شاهانی، خلیلی، لعل حسینی، رازقی شیرازی، شست عروسان و ارقام جدید و زودرس مانند فلیم سیدلس، کندری و ترکمن در تاکستان‌های خود کشت کردند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود چهار هزار و ۶۰۰ تُن کشمش در شهرستان میاندوآب تولید شود، افزود: ۶ واحد صنعتی کشمش خشک کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار تن، در شهرستان میاندوآب فعال است و ۶ واحد تولیدی جدید نیز در حال احداث است.

وی در خصوص واحدهای فعال تولید کشمش در میاندوآب هم گفت: یکی از این واحدهای تولیدی با ظرفیت سالانه ۶۰۰ تن، در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۷۵۰ مترمربع زیربنا با هزینه ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ تأسیس و با بهره برداری از آن برای هفت نفر بصورت مستقیم و ۲۱ نفر بصورت فصلی زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی افزود: دومین واحد کشمش خشک کنی این شهرستان با ظرفیت سالانه ۳۰۰ تن، در سال ۱۳۹۰ تأسیس و با بهره برداری از این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۵، برای ۶ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر بصورت فصلی، اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار