|

افزایش ۳۰ درصد برداشت سیب در استان خراسان جنوبی

افزایش ۳۰ درصد برداشت سیب در استان خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پیش‌بینی شده ۶۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های این استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مملکت ما ، صفدر صفدری اظهار کرد: برداشت ۶۰ هزار تن سیب از سطح باغ‌های این استان پیش بینی شده است که ۵۰ درصد از این میزان صادراتی است.

وی تصریح کرد: بیشتر سیب برداشتی این خطه پاک و سالم است و به کشورهای روسیه، ترکمستان و عراق صادر می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح باغ های سیب این استان را چهار هزار و ۸۳۴ هکتار عنوان کرد و افزود: بخشی از سیب تولیدی این استان به صورت تازه خوری به مصرف می رسد و بخشی نیز برای شب عید در سردخانه ها انبار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیب زرد این استان ماندگاری زیادی دارد و بیشترین محصولی که در سردخانه ها نگهداری می شود، سیب زرد است.

صفدری تصریح کرد: سیب قرمز استان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و اراضی که در ارتفاعات قرار دارند به دلیل شرایط آب و هوایی، قرمزی سیب بیشتر خواهد شد که مورد پسند مصرف کننده است.

وی افزود: سیب زرد استان خراسان شمالی از نظر کیفیت و اندازه با سیب دماوند رقابت خواهد کرد و با توجه به شرایط آب و هوایی افزایش عملکرد این محصول در استان داریم که از شرکت ها می خواهیم با برند سازی سیب استان را به سایر استان ها و خارج از کشور معرفی کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: گونه های عمده سیب تولیدی این استان شامل سیب زرد و قرمز لبنانی و فرانسوی و سیب گلاب است و عمده سیب تولیدی این استان که در مهرماه برداشت می شود قابلیت نگهدای طولانی مدت در انبار را دارد.

وی تصریح کرد: سیب درجه سه و چهار استان نیز با هماهنگی در صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات