|

تولید برگ سبز چای، ۴۲ درصد افزایش یافت

تولید برگ سبز چای، ۴۲ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان چای کشور گفت: تولید برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافت که این میزان تولید طی ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش مملکت ما ، حبیب جهانساز اظهار کرد: اقتصادی‌تر شدن محصول چای با قیمت‌گذاری مناسب برگ سبز توسط شورای اقتصاد با افزایش ۶۰ درصدی نرخ در سال جاری و ۵۸ و ۳۸ درصد طی دو سال‌ قبل و ورود با انگیزه چایکاران برای تولید برگ سبز از جمله دلایل افزایش تولید این محصول در کشور است.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات به‌زراعی باغات و بازگشت ۲ هزار هکتار از باغات چای رها شده به چرخه تولید و بارش‌های بهنگام از دیگر علل افزایش برگ سبز چای در سال جاری و رکوردشکنی تولید آن طی امسال است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پشت سرگذاشتن سه چین برگ سبز چای طی بهار و تابستان در استان های گیلان و مازندران خاطر نشان کرد: در مجموع طی سه مرحله ۱۳۳ هزار و ۱۸۰ تن برگ سبز چای در این استان‌ها برداشت و توسط ۱۶۹ کارخانه این تولید خریداری شده‌است.

وی اظهار کرد: از این میزان برداشت برگ سبز چای، ۶۰ هزار و ۲۹۳ تن درجه یک و ۷۲ هزار و ۸۸۷ تن هم درجه ۲ است که در مجموع به ارزش نزدیک به یک هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان خریداری شده و تاکنون افزون بر ۹۸۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده‌ و باقیمانده هم به تدریج پرداخت می‌شود.

جهانساز با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۹۶۶ تن چای خشک طی این مدت خاطر نشان کرد: چین چهارم «پاییزه» استان‌های گیلان و مازندران نیز تا پایان مهرماه ادامه می یابد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار