|

پیش‌بینی افزایش ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای

پیش‌بینی افزایش ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه، افزایش ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای برای وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده است.

به گزارش مملکت ما ، الهام فتاحی‌فر امروز، ۱۴ آذرماه در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه تخصصی باغبانی، گل و گیاه زینتی و نهاده‌های کشاورزی در استان فارس، بیان کرد: تحقق این امر نیازمند یک مطالعه جامع در استان‌های مستعد توسعه گلخانه‌ها است.

به گفته وی، فارس با ۸۸۰ هکتار گلخانه در زمینه سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی در سال گذشته با تحقق ۱۵۰ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده موفق به کسب رتبه اول در واحدهای گلخانه‌ای کشور شد.

فتاحی‌فر تصریح کرد: استان فارس جزو استان هایی است که ظرفیت توسعه گلخانه را دارد و شرکت های گلخانه ساز و تامین کننده نهاده های تولیدی نقش مهمی در این زمینه دارند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی به اهمیت بحث آموزش و انتقال دانش فنی اشاره کرد و افزود: باید از طریق بخش تحقیقات، دانشگاه شیراز و دانشکده کشاورزی به توسعه گلخانه‌ها در فارس کمک کنیم.

فتاحی‌فر، افزایش قیمت نهاده‌ها و زیرساخت‌های توسعه گلخانه را از دلایل افزایش هزینه سرمایه‌گذاری در این بخش دانست و سپس به حمایت‌های تسهیلاتی از متقاضیان توسعه گلخانه اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبارات، پرداخت تسهیلات گلخانه است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه یک نگاه ویژه به بحث حمایت‌های تسهیلاتی گلخانه‌ها داشته باشد تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند اهداف توسعه گلخانه را در کشور محقق کند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار