|

طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور نیاز است.

به گزارش مملکت ما ، هادی علیزاده بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کمیته علمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع مسوول اجرایی شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت است که تلاش می شود این طرح به صورت علمی اجرایی شود.

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور ظرفیت کاشت یک میلیارد درخت وجود دارد و البته این طرح نباید محدود به همین ۴ سال که برای آن در نظر گرفته شده شود.

وی افزود: کاشت درخت فرایندی تدریجی است و باید تلاش شود تا فضای سبز در کشور گسترش یابد که این امر نیازمند برنامه ریزی بلند مدت دارد.

علیزاده با بیان اینکه هزینه کاشت و نگهداری یک میلیون درخت در کشور ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: تامین اعتبار هزینه این طرح از عهده دولت خارج است و به همین دلیل باید از ظرفیت های مردمی در این زمینه استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید منابع طبیعی فعلی حفظ شود و ایجاد پوشش جنگلی جدید از اهداف اجرای این طرح است که امیدواریم با اجرایی شدن طرح شاهد ایجاد منابع طبیعی جدید در کشور باشیم‌.

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور ادامه داد: این طرح نیازمند شناخت درستی از هر منطقه و همچنین کاشت درختان متناسب با اقلیم متناسب هر منطقه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار