|

کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از اراضی بروجرد

کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از اراضی بروجرد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی، مراتع و سطح شیب‌دار این شهرستان کشت شد.

به گزارش مملکت ما ، یحیی کریمی اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم و کشاورزان از کشت گیاه دارویی موسیر، بیشتر تقاضا برای کشت موسیر است که به متقاضیان مجوز داده می شود تا در زمان برداشت این گیاه دارویی و حمل آن با مشکلی مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه کاشت انواع گیاهان دارویی مورد توجه است، بیان کرد: همچنین علاوه بر موسیر استقبال از کشت گیاهان دارویی همچون آنغوزه و آویشن به علت اینکه گیاهانی مقاوم در برابر کم آبی هستند، بیشتر بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد یادآور شد: کشت گیاهان دارویی در مراتع، اراضی ملی و سطوح شیب دار علاوه بر نقشی که این نوع پوشش گیاهی در راستای تولید و اشتغال دارد، با هدف مهم‌تر زیست محیطی که حفاظت از خاک و احیای مراتع صورت می گیرد.

کریمی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه کاشت گیاهان دارویی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی مرتبط با کشت گیاهان دارویی معمولا در نیمه دوم سال که کار کشاورزان سبک‌تر می شود و در مناطقی که متقاضی برگزاری کلاس وجود داشته باشد، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت انجام کارهای مطالعاتی جامع در سطح شهرستان برای شناسایی مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی ادامه داد: تا کنون در۲ حوزه آبخیز بروجرد این شیوه کارهای مطالعاتی جامع صورت گرفته که در این طرح‌های مطالعاتی مرتبط با کشت گیاهان دارویی علاوه بر گونه بومی و سازگار با محیط، آزمایش خاک، میزان بارندگی، میانگین دما، مقدار شیب و جهت آن و ارتفاع از سطح دریا اندازه گیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات