|

افتتاح ۱۴۲ پروژه اقتصادی، تولیدی کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی

افتتاح ۱۴۲ پروژه اقتصادی، تولیدی کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۲ پروژه اقتصادی، تولیدی کشاورزی در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش مملکت ما ، خسرو شهبازی شامگاه دوشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها که به صورت نمادین در کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش در شهرستان ارومیه برگزار شد اظهارکرد: این طرح های تولیدی با اعتبار هزینه شده ۱۶ هزار میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: با افتتاح ۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی برای یکهزار و ۲۴۷ نفر اشتغالزایی و برای چهار هزار و ۲۲۹ نفر تثبیت اشتغال انجام شده و ۲۳ هزار و ۶۰۵ خانوار از عواید اجرای این پروژه ها بهره مند می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش ارومیه نیز با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع پوره میوه و لواشک در سال، با اعتبار هزینه شده هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است اظهار کرد: ۶۰ خانوار از عواید اجرای این طرح بهره مند می شوند.

شهبازی بیان کرد: ۳۵ واحد تولید پوره و کنسانتره میوه و تولید رب در استان با ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول در سال مشغول فعالیت هستند که با افتتاح سی و ششمین واحد تولید پوره میوه، این ظرفیت به ۲۰۴ هزار تن افزایش می یابد.

آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی استان با حضور استاندار آذربایجان غربی و برخی مسوولان استانی در ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار