|

خرید تضمینی نزدیک به نیم میلیون تن گندم در استان کردستان

خرید تضمینی نزدیک به نیم میلیون تن گندم در استان کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۴۹۶ هزار و ۲۲۹ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تاکنون به طور تضمینی خریداری شده است.

به گزارش مملکت ما، جمال صالحی با اشاره به اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: از میزان کل خرید گندم انجام شده ۴۵۶ هزار و ۴۴۷ تن آن در سامانه ثبت شده است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۳۷ هزار و ۵۶۲ تن خواند و افزود: بیشترین میزان خرید گندم مربوط به شهرستان های سقز با ۱۰۹ هزار و ۷۶۳ تن، بیجار با ۱۰۸ هزار و ۲۳۱ تن و قروه ۹۹ هزار و ۵۲۲ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دهگلان ۸۴ هزار و ۹۵۶ تن، دیواندره ۴۱ هزار و ۶۸ تن، کامیاران ۳۵ هزار و ۸۳۲ تن و سنندج هشت هزا رو ۱۱۱ تن است.

صالحی کمترین میزان خرید تضمینی گندم در استان را مربوط به شهرستان سروآباد با ۸۳۳ تن خواند و افزود: در شهرستان های بانه و مریوان هم به ترتیب تاکنون چهار هزار و ۲۶۸ تن و سه هزار و ۶۵۵ تن گندم خریداری شده است.

وی یادآور شد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

انتهای پیام/

نظرات