|

افزایش ۲۲ درصدی میزان جوجه‌ریزی در رشتخوار

افزایش ۲۲ درصدی میزان جوجه‌ریزی در رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار از افزایش ۲۲ درصدی میزان جوجه‌ریزی در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مملکت ما، علی مردان خزاعی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان انجام شده که از این تعداد، ۱۱۰ هزار قطعه مربوط به طرح گسترش جوجه‌ریزی سویه آرین است.

وی افزود: شهرستان رشتخوار دارای ۱۴ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال می‌باشد که خوشبختانه تمامی این واحدها فعال بوده و بیشترین جوجه‌ریزی در خردادماه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار کاهش قیمت نهاده‌ها و قیمت جوجه یک روزه را از مهم‌ترین عوامل افزایش جوجه‌ریزی در مدت ذکر شده دانست.

وی ادامه داد: رشتخوار یکی از شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی است که شغل اغلب مردم منطقه را نیز دامداری و کشاورزی تشکیل می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی رشتخوار آموزشی و ترویجی است، تدریج را همانند چتری بر سایر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: طی یک سال اخیر بالغ‌بر ۵۰۰۰ نفر نیز به صورت انفرادی و گروهی از آموزش‌ها بهره برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل زنجیره آموزشی به جد پیگیر طرح تحول اقتصادی بودیم، افزود: به همین منظور ۱۰ میز محصولی را در شهرستان راه‌اندازی نمودیم و با آموزش کشاورزان هدف خوشبختانه عملکرد خوبی داشته‌ایم.

خزاعی از معرفی ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان و پرداخت ۳۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خشک‌سالی به کشاورزان خبر داد و افزود: امهال ۲۰۰ مورد تسهیلات بانکی را در دستور کار داشتیم که انجام شد.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۲۴ میلیارد تومان از خط اعتباری مکانیزاسیون متقاضیان نیز به بانک معرفی شده‌اند، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۷ میلیون لیتر سوخت یارانه دار بین تراکتورداران و ادوات کشاورزی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین از توزیع بیش از ۸۰۰۰ تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه یارانه دار و ۵۰۰ تن بذر بوجاری شده بین متقاضیان خبر داد و گفت: در راستای کشت گیاهان کم آب طلب کشت زیره در سطح ۵۰۰ هکتار نیز انجام شد.

وی با اشاره به توسعه ۱۰ گلخانه کوچک مقیاس بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ‌بر ۳۰۰۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز به مراکز خرید تحویل داده شد.

خزاعی از راه‌اندازی اولین مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه در شهرستان خبر داد و گفت: به زودی کارخانه خوراک دام شهرستان که اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: همچنین طی یک سال اخیر مرمت و بازسازی ۱۲ رشته قنات، آبیاری تحت فشار در سطح ۱۷۵ هکتار، آبیاری زیرسطحی در سطح ۳۰ هکتار، انتقال آب ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۱۳ میلیارد تومان از دیگر اقدامات بوده است.

وسعت اراضی کشاورزی رشتخوار ۳۱ هزار و ۶۵۸ هکتار بوده که از این میزان ۱۱ هزار و ۳۵۲ هکتار زراعی و بقیه باغی است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار