|

پرداخت ۲۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه

پرداخت ۲۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استانی کرمانشاه، تاکنون بیش از ۲۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

به گزارش مملکت ما،  علی ملکشاهی با اشاره به پرداخت مبلغ ۷۳۶ میلیارد تومان دیگر از مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان توسط دولت، اظهار کرد: مجموع پرداختی به کشاورزان گندمکار استان به بیش از ۲۳۴۲ میلیارد تومان رسیده که معادل ۱۴ درصد از کل مطالبات کشاورزان کرمانشاه است.

وی با اشاره به پیگیری برای پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان، افزود: با توجه به اینکه پرداخت مطالبات بصورت کشوری و متمرکز صورت می‌پذیرد، تمامی مسئولین استانی شامل استاندار، نمایندگان استان، رییس سازمان جهادکشاورزی استان و... در تلاشند تا دولت طبق وعده‌های قبلی خود هرچه زودتر اقدام به پرداخت مطالبات کشاورزان کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در سطح استان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شده، افزود: از این مقدار ۶۴۱ هزار تن گندم معمولی و ۱۰۹ هزار تن دیگر گندم دروم بوده است.

ملکشاهی قیمت خرید تضمینی اعلامی دولت را برای گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دروم ۱۸ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: گندم دروم اغلب در صنایع تولید ماکارونی استفاده دارد و توسط کارخانه‌های تولید ماکارونی خارج از استان خریداری می‌شود .

ملکشاهی با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در بسیاری از نواحی استان به پایان رسیده، گفت: با توجه به ادامه دار بودن برداشت گندم در نواحی سردسیر استان از جمله شهرستان سنقروکلیایی و بخش‌هایی از شهرستان‌های صحنه، کنگاور و کرمانشاه کار مراکز خرید تضمینی دولتی و خصوصی و مباشرین تعاون روستایی در این نواحی تا پایان کامل برداشت گندم ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار