|

تولید سالانه بیش از ۵۷ هزار تن گوشت قرمز در آذربایجان‌غربی

تولید سالانه بیش از ۵۷ هزار تن گوشت قرمز در آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۷ هزار تن گوشت قرمز در کشور رتبه چهارم را دارد.

به گزارش مملکت ما، پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۷ هزار تن گوشت قرمز معادل ۶ درصد از تولید کشور در جایگاه چهارم تولید این محصول در کشور قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک که شامل ۱۰ درصد دام کشور است، در استان وجو دارد و از این لحاظ هم آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

بستانچی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی در ردیف استان‌های ارسال کننده دام به سایر نقاط کشور قرار دارد بطوریکه در یکسال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام زنده از این استان به تهران و سایر استان‌های کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین گوشت قرمز بطور میانگین روزانه ۵۷ تن لاشه گرم دام سنگین و سبک تولید و روانه بازار مصرف استان می‌شود.

بستانچی همچنین از فعالیت ۷۶۰ واحد مرغداری در استان خبر داد و گفت: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، کشتارگاه تمام اتومکاتیک، کارخانجات جوجه‌کشی و خوراک دام در استان تکمیل شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار