|

خسارت سنگین قطعی پیاپی برق به محصول پسته شهر انار

خسارت سنگین قطعی پیاپی برق به محصول پسته شهر انار

مدیر جهاد کشاورزی انار گفت: امسال بر اثر خاموشی مکرر برق چاه موتور‌های کشاورزی و دمای بالا خسارت شدیدی به محصول پسته وارد شده است.

به گزارش مملکت ما،  گرجی مدیر جهاد کشاورزی انار گفت: امسال بر اثر خاموشی مکرر برق چاه موتور‌های کشاورزی و دمای بالا  خسارت شدیدی به محصول پسته شهرستان انار وارد شده است و درصد پوکی پسته هم بالاست.

 وی گفت: امسال در تیر ماه و مرداد ماه بیش از ۴۳ روز دمای بالای ۴۰ درجه را داشتیم و یکی از عواملی که خسارت افزایش را بیشتر کرد، خاموشی مکرر برق و خاموشی موتور پمپ‌های کشاورزی شده که باعث شده خسارت پوکی بالاتر برورد .

وی افزود : پیش بینی می‌شود که میانگین ۳۵ الی ۴۰ درصد محصول خسارت دیده است.

گرجی گفت: یکی از راهکار‌هایی که وجود دارد که در سال‌های آینده می‌توانیم خسارت محصول منطقه را کاهش دهیم ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در سطح شهرستان است و درحال حاضر تعدادی قطعات زمین در شهرک صنعتی واگذار شده جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین تعدادی نیروگاه خورشیدی از طریق دهیاری‌ها در دست اقدام است و یک مزرعه خورشیدی به مساحت ۲۰۰ هکتار توسط یک شرکت سرمایه گذار در خواست داده شده و در دست اقدام است که در سال‌های آینده بتوانیم خسارت‌های ناشی از کمبود برق را جبران کنیم و همچنین محصول سالمتر بماند .

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار