|

آغاز برداشت نوبرانه محصول فندق در استان گیلان

آغاز برداشت نوبرانه محصول فندق در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال به‌دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، محصول فندق در مناطق کوهستانی زودتر از همیشه به بار نشست.

به گزارش مملکت ما، صالح محمدی از آغاز برداشت نوبرانه فندق از باغ‌های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: برداشت فندق از باغ‌های پایین دست اشکورات رودسر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت فندق هر  سال از اوایل شهریور ماه در گیلان آغاز می‌شود، بیان کرد: به‌دلیل شرایط آب و هوایی، محصول فندق امسال در مناطق کوهستانی زودتر از همیشه به بار نشست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان برداشت بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ تنی محصول فندق را از باغ‌های استان در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصول ۲۰ هزار و ۳۰۴ هکتار است.

او ارزش اقتصادی میزان تولید فندق در سال ۱۴۰۳ را ۴۵ هزار میلیارد ریال دانست و ادامه داد: ۵۹ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در تولید محصول فندق مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه برداشت فندق تا پایان مهر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: گیلان رتبه نخست تولید محصول فندق را در کشور دارد و ۸۵ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

او شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا را از مهمترین مناطق تولیدکننده فندق دانست و گفت: شهرستان رودسر بیشترین سطح زیر کشت فندق را دارد.

وی اشکورات رودسر را بزرگترین تولیدکننده فندق دانست و بیان کرد: اشکورات به‌عنوان پایتخت فندق ایران شناخته می شود.

محمدی با بیان اینکه توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار هر سال براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، افزود: امسال برنامه توسعه باغ‌ها را بخصوص در اراضی شهرستان های سیاهکل، رودبار، املش، رودسر، تالش، آستارا و رضوانشهر اجرا کردیم. همچنین توسعه باغ‌های فندق در ۱۰۱ هکتار از اراضی انجام شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار