|

خرید تضمینی ۶۳۸ هزار تن گندم در استان آذربایجان‌غربی / امکان صادرات شیر پگاه به روسیه امکان‌پذیر می‌شود

خرید تضمینی ۶۳۸ هزار تن گندم در استان آذربایجان‌غربی / امکان صادرات شیر پگاه به روسیه امکان‌پذیر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از خرید تضمینی ۶۳۸ هزار تن گندم در استان خبرداد و گفت: آذربایجان‌غربی رتبه پنجم تولید و خرید تضمینی گندم در کشور را داراست.

به گزارش مملکت ما، خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۶۳۸ هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده و در حدود ۱۹۲۱میلیارد تومان معادل ۱۸ درصد مطالبات گندمکاران نیز به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی گفت: تا به امروز بیش از ۱ میلیون تن گندم در استان تولید شده که بیشترین حجم تولید و خرید تضمینی مربوط به شهر بوکان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی درخصوص مشکلات گاه و بی‌گاه مرغ در استان افزود: با توجه به جوجه ریزی کافی، تا ۲ ماه آینده مشکل مرغ نخواهیم داشت ضمن اینکه تا به امروز ۱۷۰۰ تن صادرات مرغ داشته‌ایم.

شهبازی اظهار کرد: در سال گذشته /۱۴۰۲/ نسب به سال پیش از آن /۱۴۰۱/ تولید گوشت مرغ ۱۰ درصد، مقدار جوجه ریزی ۶۵ درصد، جوجه ریزی گوشتی ۲۲ درصد، تولید شیر ۸ درصد و تولید گوشت قرمز ۵ درصد در استان رشد داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما، گاوداری‌های شیر بود که با دریافت QR مربوط به کد شیر پگاه امکان صادرات به روسیه فراهم خواهدشد.

وی درخصوص پروژه‌های افتتاحی هفته دولت گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۸۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتبار هزینه شده بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری خواهدرسید که با این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۲۶ فرصت شغلی ایجاد و پنج هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی تثبیت می شود ضمن اینکه استان آذربایجان‌غربی از لحاظ رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۳ در ردیف دومین استان کشور بعد از استان گیلان قرار گرفته است .

شایان ذکر است بیش از ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی باغی و زراعی در استان آذربایجان‌غربی تولید و این استان رتبه پنجم تولید و خرید تضمینی گندم در کشور است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار