|

افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در استان اردبیل

افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در استان اردبیل

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال هشت هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تن عسل مرغوب در زنبورستان‌های استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش مملکت ما، دهقان باقری به مناسبت روز ملی عسل با اشاره به پیش بینی افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در سال جاری گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۴۰۰ تن عسل از زنبورستان‌های برداشت شد.

وی عسل تولید شده در استان اردبیل معروف به سبلان را از جمله محصولات مرغوب و با کیفیت تولیدات کشاورزی در ایران ذکر کرد و افزود: عسل سبلان به ثبت جهانی رسیده و جزو با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی و عرضه شده حوزه کشاورزی است.

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع کندوهای زنبور عسل در این استان را ۵۰۴ هزار کلنی اعلام کرد و ادامه داد: سه هزار و ۷۰۰ نفر زنبوردار شناسنامه دار در استان اردبیل وجود دارد و حدود ۶ هزار نفر در امر تولید محصول عسل در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به مهاجرت زنبورداران سایر مناطق کشور به ییلاقات پرگل استان اردبیل به خصوص در فصل تابستان و زمان تولید و برداشت محصول اظهار کرد: انتظار می‌رود که با دقت و نظارت بیشتر، جلوی عرضه عسل بی‌کیفیت و نامرغوب در استان اردبیل گرفته شود.

باقری از صادرات عسل تولید شده در استان اردبیل به کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و روسیه خبر داد و اضافه کرد: این امر به رونق صنعت زنبورداری در استان اردبیل کمک کرده است.

وی میزان مصرف سالانه عسل در استان اردبیل را یک هزار و ۵۰۰ تن اعلام و اضافه کرد: مازاد بر این میزان که بالغ بر هفت هزار تن محصول است، توسط گردشگران و مسافران استان و نیز خریدارانی از استان‎های دیگر به مصرف می رسد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار