|

افزایش ۳۸ درصدی تولید گندم در تربت حیدریه

افزایش ۳۸ درصدی تولید گندم در تربت حیدریه

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه گفت: میزان تولید و عملکرد گندم در این شهرستان، در سال زراعی جاری نسبت به پارسال افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

به گزارش مملکت ما، علیرضا قادری روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی کشت محصولات پاییزه این منطقه، افزود: امسال ۳۴ هزار تن گندم از سطح هشت هزار و ۸۵۰ هکتار کشتزار این شهرستان برداشت شد که از این میزان ۲۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و پنج هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گندم بذری از کشاورزان خریداری شد.

وی دلیل افزایش عملکرد و برداشت گندم در سال جاری را بارندگی خوب فصل بهار، حضور موثر کارشناسان جهاد کشاورزی در مزرعه، به کارگیری عوامل به‌زراعی و به‌نژادی، مبارزه به موقع با آفات و امراض گیاهی و استفاده از دانش بومی تولید برشمرد.

قادری گفت: همچنین میزان تولید کلزا در سطح ۱۷۷ هکتار از مزارع شهرستان ۳۰۰ تن بود که توسط شرکت‌های مربوط خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد مدیران عامل شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی تولید و تعاونی روستایی در زمینه تهیه به موقع بذر و کود اقدام و با همکاری رییسان مراکز توزیع کنند.

قادری افزود: همچنین مراکز با توجه به سهمیه‌ ابلاغی نسبت به ثبت کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی اقدام و مشکلات احتمالی پیش رو را به ستاد شهرستان منعکس کنند و مقرر شد مشکلات سامانه اطلاعات مکانی توسط مسوولان مراکز به مدیریت جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه ارسال شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار