|

صادرات ۹۰ درصد فلفل دلمه‌ای تولیدی استان اردبیل به بازارهای جهانی

صادرات ۹۰ درصد فلفل دلمه‌ای تولیدی استان اردبیل به بازارهای جهانی

عاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد فلفل‌دلمه‌ای اردبیل به بازار‌های جهانی صادر می‌شود.

به گزارش مملکت ما، غفور آقایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص‌یافته است، گفت: سالانه به طور متوسط ۸۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای اردبیل اضافه می‌شود که نشان‌دهنده رشد صعودی و توجه ویژه به این بخش از کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به معرفی محصولات گلخانه‌ای پرطرف‌دار استان پرداخت و افزود: طبق برنامه الگوی کشت در گلخانه‌ها، عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ای استان فلفل‌دلمه‌ای رنگی، گوجه‌فرنگی، خیار و بادمجان بوده است؛ علاوه بر این، توت‌فرنگی گلخانه‌ای و گل رز شاخه بریده نیز از محصولات تولیدی استان به شمار می‌روند.
آقایی با اشاره به آمار تولید پارسال، گفت: پارسال بیش از ۲۱ هزار تن محصول گلخانه‌ای، ۳ هزار تن قارچ و ۵.۵ میلیون گل شاخه بریده در استان تولید شده است.
او با تأکید بر اهمیت فلفل دلمه‌ای در تولیدات گلخانه‌ای استان، افزود: فلفل‌دلمه‌ای رنگی بیشترین سهم را در تولید محصولات گلخانه‌ای استان دارد؛ ۹۰ درصد از تولید این محصول به کشور‌های روسیه، ارمنستان و سایر بازار‌های هدف صادر می‌شود؛ این نشان از کیفیت بالای محصولات گلخانه‌ای استان و توانایی رقابت در بازار‌های جهانی دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین امسال به پیش‌بینی تولید محصولات گلخانه‌ای پرداخت و گفت: برآورد می‌شود که تولید محصولات گلخانه‌ای استان امسال به ۲۸ هزار تن برسد. عمده این تولید یعنی حدود ۵۰ درصد آن مربوط به فلفل‌دلمه‌ای خواهد بود و محصولات دیگری مانند گوجه‌فرنگی، خیار و بادمجان نیز در سبد تولیدات استان جای دارند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار