|

برداشت ۵۶ هزار تن گندم در آزادشهر

برداشت ۵۶ هزار تن گندم در آزادشهر

فرماندار آزادشهر از برداشت ۵۶ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش مملکت ما، سیدجواد کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آزادشهر یکی از مناطق برتر استان در تولید محصول گندم است.

وی افزود: در سال‌جاری افزون بر ۵۶ هزار و ۵۲۹ تن گندم از اراضی آزادشهر برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

فرماندار آزادشهر اضافه کرد: ۴۷ هزار و ۲۷۶ تن از این میزان به صورت تضمینی با ارزش ریالی هشت هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال از کشاورزان سخت‌کوش توسط مراکز تضمینی دریافت گندم شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران شهرستان پرداخت شده است، افزود: پرداخت به‌موقع مطالبات گندم‌کاران در کمترین زمان ممکن یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در راستای افزایش رضایتمندی کشاورزان از سوی دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۱۴ هزار و ۷۴ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص داشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت گندم اختصاص پیدا کند.

وی افزود: سال گذشته شش هزار و ۲۶۴ تن کود شیمیایی (ازت، فسفر و پتاس) بین کشاورزان شهرستان توزیع شد که این مقدار کود با تأمین به‌موقع کودهای شیمیایی از مراکز تولید در بخش زراعت و باغبانی یکی از مؤلفه‌های اساسی تضمینی تولید بهینه محصولات کشاورزی است.

فرماندار آزادشهر با اشاره به توزیع یک هزار و ۵۵ تن کود شیمیایی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون افزود: انجام این اقدام مهم و فراهم بودن شرایط لازم تولید و همچنین بهره‌گیری کشاورزان از راهنمایی‌ها و هدایت‌های فنی کارشناسان مراکز جهادکشاورزی موجب بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی خواهد شد.

وی در پایان در خصوص رگلاژ جاده‌های بین مزارع شهرستان گفت: رگلاژ و تیغ‌زنی به طول ۵۰ کیلومتر و با اعتبار بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد و اجرای این پروژه باعث تسهیل در عبورومرور ماشین‌آلات کشاورزی در فصل برداشت و جلوگیری از ریزش محصولات در حین حمل بار شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار