|

احداث بزرگترین کارخانه کنسرو تن ماهی کشور در چابهار

احداث بزرگترین کارخانه کنسرو تن ماهی کشور در چابهار

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: بزرگترین کارخانه کنسرو تن ماهی کشور در منطقه آزاد چابهار در حال احداث است و برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده و نقش مهمی در رونق تولید خواهد داشت.

به گزارش مملکت ما، حمیرا ریگی اظهار کرد: امیدواریم با حمایت و همراهی و انجام پروژه‌های زیرساختی در چابهار در توسعه منطقه نقش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مجتمع بسته بندی، سردخانه‌ای و کارخانه کنسرو تن ماهی کشور در نوار جنوبی کشور به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان اتکا در منطقه آزاد چابهار در حال کار است، افزود: هدف از ساخت این کارخانه توسعه زیر ساختی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار بوده و اشتغال نیروهای بومی منطقه که تعداد قابل توجهی از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با انجام طرح ها و پروژه های زیرساختی در سواحل مکران بتوانیم در توسعه منطقه بخشی از دغدغه مقام معظم رهبری را برطرف نماییم و در راستای سرمایه گذاری و توسعه سواحل مکران مفید باشیم.

وی گفت: به منظور تحقق این امر در سال ۱۴۰۱ با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی در مکران و در مدت کوتاه ۱۵ ماهه بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی تن در منطقه آزاد چابهار بهره برداری می‌شود که خوشحال تر آن اینکه از تخصص و دانش و توان نیروهای داخلی این کارخانه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل سورتینگ، پوست کنی و بسته بندی و انجماد ماهی و میگو برای عرضه به بازار داخلی و خارجی نیز در این مجتمع انجام می شود، اظهار کرد: ظرفیت بسته بندی آن حدود چهار هزار تن بوده که هزار تن آن مربوط به خط عمل آوری میگو بوده که روزانه ۲۰ تن میگو برای صادرات تولید و بسته بند می شود وهمچنین این مجتمع سردخانه ای زیر صفر به ظرفیت چهار هزار تن دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در چابهار سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی صنعتی صید می شود که بخش اعظم آن به کنسرو ماهی تبدیل می شود و با ساخت این کارخانه با ورودی حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن ماهی هوور وگیدر ظرفیت تولید سالانه ۲۵ میلیون قوطی کنسرو ماهی تن فراهم شده است.

ریگی با بیان اینکه در صنایع غذایی موضوع پساب فاضلاب از جمله مسائلی است که امکان تهدید محیط زیست را دارد، گفت: تصفیه خانه فاضلاب این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و با توان تصفیه ۳۰۰ مترمعکب فاضلاب در شبانه روز ساخته شده است که آب خروجی این تصفیه خانه قابل استفاده مجدد در مجتمع و آبیاری فضای سبز می باشد.

وی با اشاره به اهمیت آب تصفیه شده در منطقه آزاد چابهار گفت: سامانه ذخیره و تصفیه آب این مجتمع با ظرفیت ذخیره ۳۰۰ مترمکعب آب و تصفیه ۲۰۰ متر معکب آب در شبانه روز با فناوری اسمز معکوس یا RO نیز ساخته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار