|

پیش بینی تولید ۱۳ هزار تن انواع ارقام سیب در آمل

پیش بینی تولید ۱۳ هزار تن انواع ارقام سیب در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی تولید ۱۳ هزار تن انواع ارقام سیب در باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش مملکت ما، مهرداد فولاد مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه شهرستان آمل دارای ۶۹۳ هکتار باغات سیب بوده که ۶۵۰ هکتار از آن بارور و ۴۶ هکتار دیگر غیربارور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در امسال با پنج درصد افزایش نسبت به سال قبل، بیش از ۱۳ هزار تن انواع ارقام سیب و اغلب از باغات مناطق کوهستانی این شهرستان برداشت شود.
او افزود: میـوه سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها است، این میوه حاوی انواع مـواد مغذی مانند فیبر، آنتی‌اکسـیدانها، مـواد معدنی و ویتامین‌ها بوده و یکـی از میوه‌هـای کم‌کالـری بوده کـه در کنار برخـورداری از محتـوای کافـی فیبـر، بـرای کاهش سـطح کلسـترول، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از آلزایمر، سم‌زدایی کبد، تقویت سلول‌های بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان مناسـب اسـت.
مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه این محصول در این شهرستان اغلب به صورت آبی پرورش می‌یاب، گفت: میانگین تولید گلابی در باغ‌های آبی آمل ۲۰ تن در هکتار است.
فولاد در پایان گفت: مدیریت جهاد کشاورزی آمل در نظر دارد با هدف توسعه باغ‌های سیب، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی، ارقام جدید را با استفاده از پایه‌های رویشی ترویج دهد.

انتهای پیام/

نظرات