|

پیش‌بینی درآمدزایی ۱۳ هزار میلیارد ریالی کشاورزان استان گیلان از برداشت زیتون

پیش‌بینی درآمدزایی ۱۳ هزار میلیارد ریالی کشاورزان استان گیلان از برداشت زیتون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بر اساس برآوردها، برداشت محصول زیتون در سال جاری ۱۳ هزار میلیارد ریال برای زیتونکاران استان درآمدزایی دارد.

به گزارش مملکت ما، صالح محمدی اظهار کرد: امسال سال خوبی به لحاظ برداشت زیتون در گیلان است و پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۶ هزار تن زیتون در شهرستان رودبار برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار کشاورز در شهرستان رودبار در حرفه تولید زیتون فعال هستند بیان کرد: ۹ هزار و ۷۲۱ هکتار باغ زیتون در رودبار گیلان وجود دارد که از این میزان هشت هزار و ۹۰۰ هکنار بارور هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: کاشت درخت زیتون و تولید این محصول از فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری در استان است و با توجه به خاستگاه زیتون و کم توقع بودن و کاشت آن در مناطق دارای حداقل منابع تغذیه و رطوبت می‌تواند برای سبز نگه داشتن جغرافیا موثر باشد.

وی با اشاره به برنامه حمایت سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران در حوزه پرورش و تولید زیتون و تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش در این حوزه افزود: در حوزه احداث باغ با توجه به اعتبارات مصوب در اراضی شیب دار تسهیلات لازم برای کسانی که منابع آب را تامین کنند؛ ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: ۱۰۰ واحد فرآوری و بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه  مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن و ۱۰ واحد روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن در شهرستان رودبار فعال است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار