|

خرید تضمینی ۷۰ هزار تن گندم در پیرانشهر

خرید تضمینی ۷۰ هزار تن گندم در پیرانشهر

مدیر جهادکشاورزی پیرانشهر گفت: امسال ۷۰ هزار تُن گندم مازاد برنیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده که مشابه میزان خرید سال گذشته بوده است.

به گزارش مملکت ما، عمر علیپور افزود: امسال در مجموع ۹۲ هزار و ۲۰۶ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی این شهرستان تولید و بالغ بر ۱۰ هزار تن بذر فرآوری شده است.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیرانشهر به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۲ هزار هکتار نیز گندم دیم است.

مدیر جهادکشاورزی پیرانشهر ادامه داد: میانگین برداشت گندم آبی در این شهرستان حدود ۴.۵ تن و در مزارع دیم نیز ۲.۶ تن بوده که باتوجه به استفاده از بذرهای اصلاح و گواهی شده، کشت به موقع و رعایت تناوب، مبارزه به موقع با علف های هرز و آفت و بیماری، نسبت به میانگین استانی بیشتر است.

علیپور اظهار کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۹۶ هزار تن گندم از سطح مزارع پیرانشهر تولید شد که حدود ۷۰ هزار تن توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده بود.

وی گفت: درسال زراعی جدید با توجه به سطح و برنامه ابلاغی سازمان جهادکشاورزی استان، ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۱۰ هزار هکتار گندم دیم در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها خواهیم داشت وکشت این محصول مهم وبا ارزش از دهم مهرماه در شهرستان شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار